زنجان-علی محمدی گفت: کمبود واحدهای رادیولوژی در مراکز درمانی تامین اجتماعی، توجه جدی برای حل این مسئله را می طلبد.

سالمندان نیاز به نوبت گیری در مراکز درمانی تامین اجتماعی ندارند

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی محمدی مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان در نشست خبری  با بیان این که حدود ۴۳ میلیون نفر در کشور بیمه شده تامین اجتماعی هستند، گفت: این سازمان در سال ۱۳۶۹ با توجه به نیاز بیمه شدگان، حوزه درمان را راه اندازی کرد.

محمدی حوزه درمان تامین اجتماعی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: امروزه نزدیک به ۳۷۰ مرکز درمانی در سراسر کشور وجود دارد که شامل ۷۵ بیمارستان و ۲۹۵ درمانگاه و پلی کلینیک است.

وی با اشاره به عملکرد مدیریت درمان کشور در سال ۹۶ گفت: در سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ میلیون نفر، مراجعه سرپایی به مراکز درمانی انجام شده و حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بستری و ۵۰۰ هزار عمل جراحی در مراکز درمانی تامین اجتماعی در کشور صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: تمام این خدمات به صورت کاملا رایگان و در بهترین بیمارستان های کشور مثل بیمارستان میلاد به جامعه شریف کارگری ارائه شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان بیان کرد: در سطح استان زنجان نیز ۲ بیمارستان امام حسین(ع) در زنجان و امید در ابهر و ۵ مرکز درمانی سرپایی در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده وجود دارد که همه این مراکز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شده اند.

وی ابراز کرد: حدود یک میلیون و ۵۰ هزار ویزیت سرپایی، ۲۲ هزار مورد بستری، ۱۰ هزار و ۷۰۰ مورد عمل جراحی و حدود ۷ هزار مورد هم موالید در کارنامه سال گذشته مدیریت درمان ثبت شده است.

محمدی تصریح کرد: این آمار شامل سایر بیمه شده ها هم است اما عمده این مراجعه کنندگان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان اظهار داشت: خدمات خاصی مانند تعویض مفصل، زایمان بی درد و زایمان در آب به ویژه در بیمارستان امام حسین(ع) زنجان انجام شده و مردم رضایتمندی بسیار بالایی دارند. این مسئول با اشاره به طرح تکریم سالمندان گفت: سال گذشته حدود ۱۴۰ هزار نفر ویزیت بدون نوبت سالمندان در مراکز درمانی استان انجام شده است.

این مقام مسئول، ارجاع نظام داخلی در سازمان را یکی دیگر از طرح های نوین تامین اجتماعی خواند و افزود: این امر فقط در مراکز درمانی ملکی سازمان انجام می شود به طوری که ابتدا بیماران به پزشک عمومی مراجعه کرده و در صورت نیاز ارجاع به متخصص و فوق تخصص با نامه، ارجاع داده می شود که از هدر رفت منابع درمانی به شدت جلوگیری می کند.

 محمدی،   طرح حذف دفترچه های درمانی را خدمتی دیگر از تامین اجتماعی ذکر کرده و گفت: این خدمت برای اولین بار در مراکز درمانی ملکی وابسته به سازمان در کشور اجرا شده و خدمات تشخیصی و درمانی به صورت الکترونیکی ارائه می شود.

وی در خصوص تامین پزشکان متخصص مراکز درمانی گفت: الزامات اولیه برای تاسیس بیمارستان داشتن ۴ تخصص اصلی اطفال، داخلی، جراحی و زنان است که در زنجان نیز با این روند آغاز شده است.

محمدی افزود: تخصص های گوش، حلق، بینی، چشم، ارتوپدی، جراحی اعصاب، داخلی اعصاب، پوست و سایر تخصص ها در مراکز درمانی استان فعال است.

این مسئول تصریح کرد: تنها حوزه ای که همه مراکز درمانی در کشور با کمبود آن مواجه هستند، رادیولوژی است که امیدواریم با جذب رزیدنت های رادیولوژی در آینده این کمبود را نیز جبران کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.