مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نشست خبری به تشریح عملکرد ۴۰ ساله این نهاد پرداخت وگفت: انقلاب اسلامی موجب شد کشور در عرصه‌های مختلف توسعه یابد و این عزت و سربلندی نظام ثمره خون شهداست.

۴۰۰۰ وقف در ۴۰ سال

حجت الاسلام محمد احمدزاده، افزود: اگر امروز در حوزه‌های مختلف در جهان حرفی برای گفتن داریم به خاطر استقرار حاکمیت اسلامی است و در مقیاس کوچک‌تر اوقاف به عنوان بخشی از بدنه نظام توفیقاتی را کسب کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ابراز کرد: با نیم نگاهی به گذشته وقف می‌بینیم که در دو دوره پهلوی فقط ۲۶۸ وقف در استان ثبت شد، اما بعد از انقلاب اسلامی ۴۰۰۰ وقف طی ۴۰ سال به ثبت رسید. وی تصریح کرد: با نگاهی به نمودار پیشرفت وقف می‌بینیم بعد از انقلاب بویژه دهه چهارم موقوفات زیادی در استان به ثبت رسید.

احمد زاده ابراز کرد: مأموریت اوقاف شامل وقف، بقاع متبرکه و فعالیت‌های قرآنی در حوزه مسابقات قرآن و طرح ملی حفظ قرآن کریم است. مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطر نشان کرد: برپایی ۱۵ دفتر مشاور وقف در استان، تشکیل ۵۰ انجمن یاوران وقف برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم در راستای ترویج سنت حسنه وقف از دیگر دستاوردهای اوقاف است.

وی برگزاری ویژه برنامه‌های آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، نشاط معنوی، ولایت علوی اکمال دینی نبوی، بصیرت عاشورایی، ضیافت الهی، برگزاری مراسم‌های مذهبی و انقلابی و همچنین برنامه‌های ادعیه، اقامه بیش از ۲۳ هزار نوبت نماز جماعت، راه‌اندازی دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی سالانه به حدود ۶۸ هزار نفر، راه‌اندازی بیش از ۱۰۰ مرکز فرهنگی و قرآنی، برگزاری دوره‌های سبک زندگی اسلامی و برنامه‌های بصیرتی، تهیه و توزیع سالانه بیش از ۱۰۰ هزار عدد محصول فرهنگی و اعزام سالانه بیش از ۳۵۰ مبلغ در مناسبت‌های مختلف به بقاع متبرکه در حوزه مأموریت‌های این اداره است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در تشریح فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: اجرای ۴۱ دوره مسابقات قرآن کریم از مرحله شهرستانی، استانی و اعزام منتخبین به مرحله کشوری، کسب رتبه‌های کشوری و بین‌المللی توسط نخبگان قرآنی استان، تجلیل نخبگان مراحل شهرستانی تا بین‌المللی و نیز نخبگان حفظ قرآن کریم، برگزاری کلاس‌های آموزشی حفظ قرآن کریم و تربیت مربی قرآن کریم، تربیت بیش از ۹۰۰۰ حافظ قرآن کریم و ۱۰۰۰ مربی قرآن کریم طی ۶ سال، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و مربیان ممتاز بین‌المللی وکشوری و پشتیبانی از فعالیت‌های قرآنی مردمی با بهره‌گیری از ظرفیت موقوفات قرآنی و توسعه موقوفات قرآنی از جمله این برنامه‌هاست.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.