آیت الله سیداحمد علم الهدی گفت: باید فرهنگ فاطمی بر جامعه ما ساری و جاری شود زیرا انقلاب اسلامی ما چیزی جز انقلاب فاطمی نیست.

 انقلاب اسلامی مبتنی بر فرهنگ فاطمی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهد؛ ظهر امروز در مراسم روز شهادت حضرت زهرا(س) در بارگاه منور رضوی و در اجتماع عزاداران فاطمی اظهار داشت: باید فرهنگ فاطمی بر جامعه ما ساری و جاری شود زیرا انقلاب اسلامی ما چیزی جز انقلاب فاطمی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه در قالب ادبیات و اشعار و نوحه سرایی‌ها مظلومیت حضرت زهرا(س) به تصویر کشیده شده است بیان کرد: از روز دوم رحلت پیامبر(ص)، تهاجم به درب منزل حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز شد و در واقع شهادت آن حضرت، سه ماه به طول انجامید؛ اول روضه‌خوان حضرت نیز پیامبر اکرم(ص) بود.

آیت الله علم الهدی افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند فاطمه(س)، جان من است؛ پیامبر می‌فرمودند زمانی که فاطمه(س) را می‌بینم به یاد ظلم‌هایی می‌افتم که قرار است پس از من بر ایشان روا شود.

وی خاطرنشان کرد: حرمت فاطمه زهرا(س) هتک و حق ایشان غصب شد و جلوی میراث ایشان نیز گرفته شد و پهلوی آن حضرت نیز شکسته شد؛ میوه دل پیامبر(ص) میان در و دیوار اما ایستادگی کردند و کسی به فریاد ایشان نرسید و اینها درس‌هایی است که در سیره حضرت وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: حضرت علی(ع) بعد از دوران پیامبر در محاق بودند و موانع نابکارانه‌ای در برابر وجود مقدس حضرت وجود داشت؛ اگر این موانع کنار می‌رفت نورانیت حضرت به تعبیر حضرت زهرا(س) دنیای اسلام را دربرمی‌گرفت.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) تلاش بسیاری برای بیدارسازی امت پس از رحلت پیامبر(ص) داشتند، تصریح کرد: سخنان و راهبردهای ایشان برای کاروانیان اسلام و انسان کارساز بود؛ جریان حکومتی که از جریان رهبری و امامت جدا شده باید تبیین و روشن‌سازی می‌شد و صدیقه اطهر(س) این کار را صورت دادند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.