۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
کد خبر: 643670

معترضان به سیاست‌های دولت فرانسه برای سیزدهمین هفته متوالی امروز شنبه نیز در این کشور تظاهرات کردند.

برج ایفل در محاصره جلیقه‌زردها+ عکس

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، جلیقه‌زردهای فرانسه دیروز شنبه به خیابان‌های پاریس و برخی دیگر از شهرهای این کشور آمدند تا اعتراض خود به سیاست‌های امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور را نشان دهند.

این هفته معترضان کنار برج ایفل به تظاهرات پرداختند و برخی از آنها شعارهایی برای اشغال این جاذبه گردشگری مهم پاریس سر می‌دادند.

بنا بر گزارش وزارت کشور فرانسه بیش از ۱۲ هزار نفر در اعتراضات این هفته شرکت کردند و از این تعداد چهار هزار نفر در تجمع پاریس حضور داشتند.

به گزارش یورونیزو، در این روز اعتراض جلیقه‌زردهای پاریس به درگیریِ خونین با پلیس ضدشورش منتهی شد. معترضان راهپیمایی را از مقابل بنای مشهور به «طاق پیروزی» آغاز کردند و پس از عبور از خیابان شانزه‌لیزه به‌سمت پارلمان رفتند و سعی کردند از دیوارهای محافظی که در اطراف بنای پارلمان گذاشته شده بود، عبور کنند که با برخورد شدید نیروهای ضدشورش روبه‌رو شدند.

پلیس پاریس ۱۰ نفر از معترضان را بازداشت و برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

در پی این درگیری‌ها دست‌کم یکی از معترضان از ناحیه سر زخمی و دست فرد دیگری که گفته می‌شود مردی حدوداً ۳۰ساله بوده است نیز در پی پرتاب نارنجک از ناحیه مچ قطع شد که به‌سرعت به بیمارستان انتقال یافت.

جنبش جلیقه‌زردها در نیمۀ ماه نوامبر در اعتراض به تصمیم دولت فرانسه برای افزایش قیمت سوخت آغاز شد و به‌تدریج به اعتراضی گسترده که عملکرد دولت را زیر سؤال می‌برد، تبدیل گردید.

بنا بر آمار رسمی، از زمان آغاز این اعتراضات تا کنون حدود هزار نیروی پلیس و هزار و ۷۰۰ تن از معترضان زخمی شده‌اند.

معترضان در سیزدهمین شنبۀ اعتراضات، ضمن ادای احترام به زخمی‌های این تجمعات، استفادۀ پلیس فرانسه از سلاح‌های فلش‌بال را که در بسیاری از کشورهای اروپایی ممنوع شده است، محکوم کردند.

فلش‌بال

هفته گذشته جلیقه‌زردها علاوه بر شعار علیه ماکرون به خشونت پلیس نیز اعتراض داشتند و تصاویر معترضان مجروح را که بر اثر خشونت نیروهای امنیتی و پلیس زخمی شده بودند، حمل می‌کردند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.