هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال کشورمان از امروز با برگزاری ۵ دیدار پیگیری می‌شود.

مصاف شاگردان قطبی و برانکو در اهواز

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در روزهای یک شنبه و سه شنبه هفته جاری با برگزاری ۶ بازی آغاز می‌شود و البته با توجه به حضور تیم‌های فوتبال سایپا و ذوب آهن در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا بازی این ۲ تیم برابر پیکان و استقلال تهران به روزهای دیگری موکول شده است.

فولاد خوزستان- پرسپولیس (یک شنبه ۲۱ بهمن- ساعت ۱۵- ورزشگاه غدیر اهواز)

افشین قطبی که به دلیل کسب قهرمانی هفتمین دوره لیگ برتر همراه با پرسپولیس بین هواداران این تیم محبوبیت خاصی دارد در سومین بازی خود پس از بازگشت به فوتبال ایران باید شاگردانش را به مصاف سرخ پوشان پایتخت بفرستد.

پرسپولیس با توجه به صدرنشینی در لیگ برتر با انگیزه فراوان به مصاف فولاد می‌رود، اما نباید این نکته را از یاد برد که فولاد مردان هم با هدایت افشین قطبی روزهای خوبی را طی می‌کنند و پس از برتری مقابل تراکتورسازی و متوقف کردن پارس جنوبی در ۲ دیدار خارج از خانه امیدوارند با استفاده از حمایت هوادارانشان پرسپولیس را هم شکست داده و این روند خوب را تداوم بدهند.

برانکو ایوانکوویچ در این بازی نمی‌تواند از شجاع خلیل زاده به دلیل محرومیت و حسین ماهینی، محمد انصاری و آدام همتی به سبب آسیب دیدگی استفاده کند. هرچند حضور ماریو بودیمیر و محسن ربیع خواه هم در این بازی قطعی نیست و آن‌ها با توجه به پشت سر گذاشتن آسیب دیدگی هایشان برای بازی کردن مقابل فولاد باید منتظر چراغ سبز سرمربی کروات بمانند.

از طرفی فولادی‌ها در این دیدار علی غلام زاده و میلاد بدرقه را به دلیل محرومیت و سینا مریدی و عبدالله کرمی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. با این وجود افشین قطبی می‌تواند از رافائل مسی بوولی، مهاجم کامرونی که به تازگی از تیم یانبیان فونده چین به فولاد آمده است و همچنین عارف غلامی، ملی پوش رده سنی امید سابق ذوب آهن در این دیدار استفاده کند. تقابل سروش رفیعی با هم تیمی‌های نیم فصل اول خود هم از نکات جالب توجه دیدار فولاد و پرسپولیس است.

دیدار رفت ۲ تیم با برتری ۳ بر صفر پرسپولیس به اتمام رسید و حال فولاد که با ۱۹ امتیاز در جایگاه هفتم قرار گرفته است با کسب برتری در این بازی می‌تواند به صورت موقت به رتبه ششم صعود کند.

مصاف شاگردان قطبی و برانکو در اهواز / ژنرال به دنبال بازگشت به صدر جدول

داور:رضا کرمانشاهی

کمک ها: محمدرضا منصوری و حمید سبحانی

کمک داوران اضافی: محمدحسین ترابیان و رضا تارخ

داور چهارم: فرزاد بهرامی

ناظر: علیرضا یزدانی

ماشین سازی تبریز- صنعت نفت آبادان (یک شنبه ۲۱ بهمن- ساعت ۱۵- ورزشگاه بنیان دیزل تبریز)

تقابل ماشین سازان تبریز و نفتی‌های آبادان را می‌توان دربی رکوردداران تساوی این فصل لیگ برتر دانست. تیم‌هایی که از مجموع ۱۶ بازی قبلی خود ۱۱ تساوی کسب کرده اند. هر ۲ تیم ۱۷ امتیازی هستند، اما ماشین سازی با تفاضل گل بهتر نسبت به صنعت نفت ۲ رده بالاتر از این تیم در جایگاه نهم قرار دارد.

ماشین سازی و صنعت نفت نیم فصل دوم‌را با نتایج خوبی آغاز کردند. شاگردان رضا مهاجری در خانه تیم قعرنشین استقلال خوزستان به برتری یک بر صفر رسیده و شاگردان پائولو سرجیو هم در خانه خود سپاهان را با تساوی بدون گل متوقف کردند تا این تیم اصفهانی صدرجدول را از دست بدهد.

هرچند با توجه به محتاطانه بازی کردن ماشین سازی و صنعت نفت در طول فصل نباید انتظار بازی جذابی داشت، اما هر تیمی که با ۳ امتیاز از زمین خارج شود می‌تواند حتی تا رده ششم جدول هم بالا بیاید.

دیدار رفت این تیم‌ها با تساوی یک بر یک تمام شد.

محمد خرم الحسینی، بازیکن تیم ملی امید ایران تنها محروم ماشین سازی برای دیدار با برزیل کشورمان است.

مصاف شاگردان قطبی و برانکو در اهواز / ژنرال به دنبال بازگشت به صدر جدول

داور:حسن اکرمی

کمک ها:هادی طوسی و عسگر محمدی

کمک داوران اضافی:محمدباقر پورباقر و مجید محمدی

داور چهارم:تورج عیوض محمدی

ناظر:حاتم بک پور

پدیده شهر خودرو- استقلال خوزستان (یک شنبه ۲۱ بهمن- ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه- ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد)

شاگردان یحیی گل محمدی پس از دبل شدن شکست هایشان مقابل پرسپولیس، در هفته هفدهم باید برای عقب نماندن از کورس تیم‌های مدعی قهرمانی مقابل استقلال خورستان قعرنشین قرار بگیرند.

هرچند آبی‌های اهواز روزگار سختی را در لیگ برتر تجربه می‌کنند، اما این تیم پس از متوقف کردن سپاهان در آخرین بازی نیم فصل اول رقابت‌ها درحالی مغلوب ماشین سازی شد که موقعیت‌های فراوانی روی دروازه این تیم خلق کرد و دست کم گرفتن شاگردان کریم بوستانی می‌تواند عواقب خطرناکی را برای پدیده به همراه داشته باشد.

پدیده اکنون با ۳۱ امتیاز در جایگاه سوم جای گرفته و خوب می‌داند با از دست دادن امتیاز برابر استقلال احتمال دارد این جایگاه را هم به تراکتورسازی واگذار کند. از طرفی قهرمان پانزدهمین دوره لیگ برتر برای امیدوار ماندن به بقا در این رقابت‌ها باید با امتیاز از ورزشگاه امام رضا (ع) خارج شود چراکه این تیم در حال حاضر تنها ۶ امتیاز دارد و از نزدیک‌ترین تیم به خود در انتهای جدول پنج امتیاز عقب است.

هواداران پدیده با تلاش‌های مالک این باشگاه می‌توانند دیدار با استقلال خوزستان را به صورت رایگان تماشا کنند و به همین دلیل انتظار می‌رود هواداران زیادی برای حمایت از این تیم به ورزشگاه بروند.

در دیدار رفت این ۲ تیم پدیده با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید.

مصاف شاگردان قطبی و برانکو در اهواز / ژنرال به دنبال بازگشت به صدر جدول

داور:اشکان خورشیدی

کمک ها: علی میرزابیگی و محمد راهی

کمک داوران اضافی:علی بای و کیوان علی محمدی

داور چهارم: فرهاد فرهادپور

ناظر: عبود سنگاشکن

نساجی مازندران- تراکتورسازی تبریز (یک شنبه ۲۱ بهمن- ساعت ۱۷- ورزشگاه وطنی قائمشهر)

یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته هفدهم بین تیم‌های پرهوادار نساجی و تراکتورسازی در ورزشگاه وطنی قائمشهر برگزار می‌شود و به همین دلیل جرج لیکنز، سرمربی بلژیکی سرخ‌های تبریز برای کسب دومین پیروزی اش با این تیم تمرینات تراکتور در روزهای اخیر را به زمین چمن مصنوعی منتقل کرده است.

مجید جلالی پس از هفته‌های کابوس وار پایانی نیم فصل نخست لیگ برتر با پیکان در اولین بازی اش با هدایت نساجی یک امتیاز در زمین ذوب آهن دشت کرد، اما او خاطرات خوب از دوران سرمربیگری اش در تراکتورسازی ندارد و به همین دلیل در دیدار با این تیم انگیزه فراوانی دارد.

تراکتورسازی در این بازی می‌تواند از ساسان انصاری و کوین کنستانت، ۲ ستاره‌ای که در پنجره زمستانی نقل و انتقالات جذب کرده برای اولین بار استفاده کند.

تبریزی‌ها که اکنون با ۲۹ امتیاز در رده چهارم جدول ایستاده اند در صورت کسب پیروزی پرگل، شکست سپاهان و تساوی پدیده حتی می‌توانند به رتبه دوم صعود کنند و با روحیه در هفته هجدهم به مصاف استقلال تهران بروند. از طرفی نساجی هم که اکنون با ۱۷ امتیاز تیم دهم است با رسیدن به ۳ امتیاز این دیدار، در صورت پیروز نشدن ماشین سازی مقابل صنعت نفت و شکست فولاد از پرسپولیس در جایگاه هفتم قرار می‌گیرد. البته قائمشهری‌ها برای رسیدن به این هدف نمی‌توانند از حامد لک به دلیل محرومیت استفاده کنند.

دیدار رفت نساجی و تراکتورسازی به تساوی یک بر یک رسید.

مصاف شاگردان قطبی و برانکو در اهواز / ژنرال به دنبال بازگشت به صدر جدول

داور: سیدمهدی سیدعلی

کمک ها: آرمان اسعدی و حسن انتظاری

کمک داوران اضافی: امیر عرب براقی وحسین زیاری

داور چهارم: یوسف مغروری

ناظر: حسین عسگری

سپاهان- سپیدرود (یک شنبه ۲۱ بهمن- ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه- ورزشگاه نقش جهان اصفهان)

قهرمان نیم فصل نخست لیگ برتر با توجه به متوقف شدن در بازی با صنعت نفت در نخستین هفته دور برگشت صدرنشینی را از دست داد و حال برای پس گرفتن این جایگاه باید در ورزشگاه خالی از تماشاگر نقش جهان به مصاف سپیدرود رده پانزدهمی برود و امیدوار باشد با برتری در این بازی و امتیاز از دست دادن پرسپولیس مقابل فولاد بار دیگر در قله لیگ برتر بایستد.

البته امیر قلعه نویی و تیمش خوب می‌دانند سپیدرود هم با توجه به وضعیت اسفناکی که در انتهای جدول دارد با تمام توان در این بازی شرکت می‌کند. کی روش استنلی و قلعه نویی در این بازی به ترکیب و نیمکت زردپوشان دیار نصف جهان باز می‌گردند و احتمال دارد سرمربی سپاهان برای اولین بار از محسن مسلمان در جمع ۱۱ بازیکن اصلی اش بهره بگیرد.

در سوی مقابل علی کریمی هم که پس از دریافت مدرک A خود می‌تواند برای اولین بار به عنوان سرمربی روی نیمکت سپیدرود بنشیند و شاید برای اولین بار از پیام صادقیان، ستاره خاموش شده سال‌های قبل ذوب آهن، پرسپولیس، نفت تهران و عثمانلی اسپور ترکیه در ترکیب تیمش بهره بگیرد.

سپاهان در بازی رفت ۲ تیم با نتیجه ۶ بر یک سرخ پوشان رشتی را در ورزشگاه سردار جنگل شکست داد که از آن بازی خاطره زشت درگیری خداداد عزیزی، سرمربی سابق سپیدرود با هواداران این تیم به یادگار می‌ماند.

مصاف شاگردان قطبی و برانکو در اهواز / ژنرال به دنبال بازگشت به صدر جدول

داور: سیدمهدی مرجان زاده

کمک ها: علی اکبر عظیم پور و محمد هاشمی نسب

کمک داوران اضافی: روحالله شریفی و حسین زمانی

داور چهارم: فرهاد مروجی

ناظر: حیدر شکور

نفت مسجد سلیمان- پارس جنوبی جم (سه شنبه ۲۳ بهمن- ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه- ورزشگاه بهنام محمدی مسجد سلیمان)

نفت مسجد سلیمان پس از پنج هفته شکست ناپذیری در هفته‌های پایانی نیم فصل اول و کسب ۱۱ امتیاز در آن بازه زمانی دور برگشت را با متحمل شدن شکستی سنگین مقابل تراکتورسازی آغاز کرد تا با ۱۵ امتیاز به رده سیزدهم سقوط کند.

در سوی مقابل شاگردان مهدی تارتار در تیم‌پارس جنوبی هم با وجود وضعیت نامناسبی که از لحاظ مالی طی می‌کنند با ۲۰ امتیاز پس از ۵ ضلعی غول آسای لیگ برتر در رده ششم قرار گرفته اند و پس از بازگشت تارتار به اردوی تیم امیدوارند با کسب ۳ امتیاز بازی برابر تیمی که مانند خودشان شرایط مالی بحرانی‌ای دارد این رتبه را حفظ کنند.

در دیدار رفت نفت مسجد سلیمان و پارس جنوبی، جمی‌ها ۲ بر صفر حریف خود را شکست دادند.

علیرضا علیزاده تنها محروم نفتی‌ها در این بازی است، اما پارس جنوبی بازیکن محرومی ندارد.

مصاف شاگردان قطبی و برانکو در اهواز / ژنرال به دنبال بازگشت به صدر جدول

داور: سیدرضا مهدوی

کمک ها: امیررضا آشورماهانی و احد سلطانی

کمک داوران اضافی: شاهو اصلانی و احمد محمدی

داور چهارم: حمید نادری بلداجی

ناظر: بهرام مهرپیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.