قزوین_ انقلاب اسلامی برکت ارزشمندی را در مرز و بوم داشته است و امروز در چهل سالگی این انقلاب، برکات و آبادانی آن بر کسی پوشیده نیست.

قطار رشد و بالندگی قزوین در ایستگاه چهل سالگی انقلاب

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، انقلاب اسلامی با وجود تمام ناباوری ها و تمامی تلاش هایی که در سطح بین المللی برای حفظ رژیم شاه و جلوگیری از موفقیت امام خمینی بعمل آمد، در مرحله نخست مبارزات خویش در روز ۲۲ بهمن پیروز شد که این پیروزی به یک معجزه شباهت داشت تا یک تحول عادی.

توده های بی شماری از مردم به گفته ها و وعده های امام راحل باور و ایمان قلبی داشتند و پابه پای امام خمینی و با بهره گیری از رهنموردهایش، در پیروزی انقلاب تلاش کردند، اما این در حالی بود که بسیاری از تحلیل گران سیاسی و افرادی که در رخدادهای ایران دخالت داشتند، این پیروزی را غیرممکن فرض می کردند.

 از صبحدم ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ خصومت با نظام نوپای انقلاب اسلامی در پهنه ای گسترده آغاز شد که در خصومت ها، آمریکا جبهه دشمنی ها را رهبری می کرد و شوروی (سابق) و اقمار آن نیز ناخرسند از اتفاقی که در ایران افتاده و به حاکمیت دین منجر گردید، با آمریکائی ها در بسیاری از خصومتها همسو شدند اماناگفته نماند که امام خمینی با همان منطقی که نهضت اسلامی را آغاز کرده بود، در اوج فتنه ها و فشارهای خارجی انقلاب را هدایت کرد و آن را با اراده خویش به دوره سازندگی و ثبات هدایت نمود.

نهضتی که امام خمینی به پشتیبانی مردم پرچمدار و پایه گذار آن بود، توانست در روز ۲۲ بهمن غبار از چهره اسلام زدوده و سیمای حقیقی آن را پس از ۱۴ قرن به جهان تشنه عدالت بنمایاند و همین پیروزی ها بر مخالفان اسلام سخت و سنگین آمد به گونه ای که از آغاز شکل گیری این انقلاب تا امروز، سعی در آسیب زدن و از بین بردن این نظام داشته اند.

امروز عظمت انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و نهضتی که در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید، امروزه برای بسیاری از ملل جهان چراغ راه زندگی است و بسیاری از ملت های منطقه برای دفاع از مرز و بوم خود، سبک و الگوی انقلاب اسلامی را سرلوحه خود قرارداده اند.

انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته در طوفان ها و فتنه های بسیاری مورد هجوم دشمن قرار گرفته است اما امروز به برکت خون شهدا و ولایت فقیه این انقلاب مسیر رشد و بالندگی خود را ادامه می ده و روز به روز شاهد پویایی این انقلاب در عرصه های دفاعی، نظامی، علمی و فناوری هستیم.

شکوفایی این انقلاب را در جای جای استان ها، شهرها و روستاهای کشور به خوبی می توان مشاهده کرد و این انقلاب برکات ارزشمندی را برای این نقاط از جمله استان قزوین داشته است.

رشد و بالندگی انقلاب اسلامی در بنیادمسکن، حوزه عمرانی، حوزه ارتباطات، حوزه آب و خاک، حوزه علم و فناوری و حوزه های دیگر قابل ملموس است و با اندکی مطالعه در این حوزه ها، پیشرفت و آبادانی این انقلاب قابل مشهود است.

برکت انقلاب اسلامی در حوزه عمرانی

به برکت انقلاب اسلامی، رشد خوبی در حوزه عمرانی استان قزوین صورت گرفته و امروز نیروهای متخصص در این حوزه بیش از گذشته است و افزایش میزان کیلومترآزادراه ها، افزایش خطوط ریلی و راه آهن، رشد روستاهای استان قزوین از جمله اقدامات بعد از انقلاب اسلامی در این استان بوده است.

برکت انقلاب اسلامی در حوزه بنیاد مسکن

با شکل گیری بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی، یادگار امام و فرزند انقلاب در فروردین ۱۳۵۸، فعالیت های بنیاد مسکن در حوزه های مختلف از جمله فعالیت های پژوهشی، اداری و نظارتی و حمایتی به منظور تامین مسکن محرومان دنبال شده است.

اجرای طرح هادی و توزیع قیر رایگان، بازسازی گیلان غرب توسط استان قزوین، مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی از جمله فعالیت های بنیاد مسکن در این بخش بوده است.

از برکات انقلاب اسلامی می توان به دهیاری ها و شوراها اشاره کرد که مشارکت مردم در مدیریت مناطق روستایی با حمایت مردم محقق شده است.

انقلاب اسلامی و راه و شهرسازی

احداث راه روستایی و آسفالته، احداث شبکه ریلی و خطوط راه آهن در محورهای استان قزوین به سایر استان های کشور، احداث واحد مسکونی و احداث واحدهای مسکونی مهر و آسفالته کردن راه های روستایی از جمله این اقدامات بوده است.

احداث شبکه های گاز در تمام شهرها و روستاهای استان قزوین و برخورداری این روستاها و شهرها از نعمت گاز از جمله اقدامات است.


به گزارش قدس آنلاین، علاوه بر این طرح ها و برنامه های اجرا شده در طول چهل سال گذشته، هر سال پروژه هایی در روستاهای و شهرستان های استان قزوین افتتاح می شود که بخشی از این پروژها مربوط به پروژه های بخش خصوصی، پروژه های بخش دولتی و بخشی دیگر نیز مربوط به پروژه های مشارکتی است.

در دهه فجر سالجاری، ۷۴۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۵۷ میلیارد ریال و با ۱۵ اشتغالزایی جدید، ۵۳ پروژه با اعتباری بیش از ۵۶۵ میلیارد ریال و یکهزار و ۵۵۰ اشتغال جدید و ۱۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد ریال و ۲۴۳ اشتغال جدید پیش بینی شده است.

بخشی از این پروژ ها مربوط به امورزیربنایی و عمرانی، امور اقتصادی و امور فرهنگی و اجتماعی بوده است.

به گزارش قدس آنلاین، سال ها از پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجرها می گذرد و در گذر این روزها، یاد خاطرات شیرین و سخت انقلاب در دلها زنده می شود؛ یاد خون شهدایی که در دفاع از میهن جان نثاری کردند، یاد عباس بابایی، یاد شهید رجایی و یاد شهدای دیگر.. 

انقلاب اسلامی در طول تاریخ و از آغاز شکل گیریش، همچنان در طوفان فتنه ها بوده است و امروز در چهلمین سالگی خود قرار دارد و به برکت خون شهدا و با رهنمودهای رهبر فرزانه این انقلاب همچان مسیر رشد و پیشرفت خود را ادامه می دهد تا به صاحب اصلی خود برسد.

دشمنان نظام همچنان بر نابودی این انقلاب و نظام می تازند اما این انقلاب در مسیر رشد و پشرفت خود خواهد بود و مردم بصیر با پیروی از رهنمودهای ولایت فقیه پای این انقلاب و آرمان های آن خواهند بود.

بهترین جشن ها در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد هرچند که این پیروزی ها خاری در چشم دشمنان است..

انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی قرار دارد، باشد که قطره قطره خون شهدایی که برای ماندن این انقلاب مظلومانه به زمین ریخته شده است فراموش نشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.