مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: هر کیلوگرم دام زنده حداکثر باید ۲۵هزار تومان تا ۲۶هزار تومان به‌فروش برسد اما این محصول به‌قیمت ۳۶هزار تومان تا ۴۰هزار تومان فروخته می‌شود که دلیل آن نیز قاچاق این محصول به خارج از کشور است.

قیمت دام زنده تا ۴۰هزار تومان افزایش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، رضا سالمی مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهراناظهار کرد: در مقایسه با سال گذشته کمبود کالایی برای خرید گوشت قرمز یا مرغ وجود ندارد اما تقاضای بالایی برای خرید این محصول در کشور صورت گرفته که منجر به بر هم خوردن بازار شده است.

وی افزود: میزان تولید تخم‌مرغ در کشور به حدی رسیده که دوباره در وضعیت مازاد مصرف قرار دارد و برای صادرات آن باید فکری کرد و هر شانه 30عددی تخم‌مرغ درب مرغداری 11هزار تومان به‌فروش می‌رسد و در بازار حداکثر 13هزار تومان است.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران ادامه داد: این امر نیز خود آفتی برای تولید به‌حساب می‌آید زیرا هزینه تمام‌شده این محصول برای مرغدار 13 تا 14 هزار تومان است و باعث آسیب رسیدن به تولیدکننده می‌شود و تولید در آینده دچار مشکل می‌شود و به‌دنبال آن هستیم که محصول مرغدار را خرید تضمینی کنیم، همچنین برای تنظیم بازار، جلوی واردات را گرفته‌ایم.

دادستانی برای تنظیم بازار گوشت به میدان آمده

وی در پاسخ به اینکه "برای تنظیم بازار سمت مصرف‌کننده چه‌کارهایی را انجام داده‌اید و چه اقداماتی برای جلوگیری از خروج محصولات تنظیم بازار خارج از شبکه کرده‌اید؟"، تصریح کرد: با کمک سازمان تعزیرات حکومتی و دادستانی در حال تنظیم بازار محصولات پروتئینی در کشور هستیم و به‌تدریج با اقداماتی که در حال انجام است فروش خارج از شبکه محصولات تنظیم‌بازاری گرفته می‌شود.

سالمی گفت: در صورتی که قیمت هرکیلوگرم گوشت منجمد تنظیم‌بازاری (گوساله) بیشتر از 29هزار تومان فروش رود تخلف است و با خاطیان برخورد می‌شود.

گوشت ایرانی مشمول قیمت‌گذاری نیست

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: گوشت ایرانی مشمول قیمت‌گذاری نیست و قیمتی برای آن داده نشده که در صورتی که بالاتر از آن قیمت به‌فروش برسد با وی برخورد شود؛ عرضه‌کنندگان تنها باید این محصول را با 9 درصد افزایش قیمت از نرخ خرید به‌فروش برسانند.

وی تصریح کرد: بازار گوشت قرمز دچار گرانفروشی نیست که بخواهیم با عرضه‌کنندگان برخورد داشته باشیم بکه قیمت گوشت گران است.

سالمی گفت: هر کیلوگرم دام زنده حداکثر باید به‌قیمت 25هزار تومان تا 26هزار تومان به‌فروش برسد اما این محصول به‌قیمت 36هزار تومان تا 40هزار تومان به‌فروش می‌رسد که دلیل آن نیز قاچاق این محصول به خارج از کشور است.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: هر کیلوگرم دام زنده در خارج از کشور 80هزار تومان خریداری می‌شود که این امر خروج دام را سرعت بخشیده است؛ نیرویهای انتظامی و امنیتی در حال برخورد با این امر هستند که منجر شده است قیمتها در بازار کمی کاهش یابد.

روزانه 300تن مرغ تنظیم‌بازاری در تهران توزیع می‌شود

سالمی گفت: قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ 9800 تومان تعیین شده است که این محصول به این قیمت در میادین میوه و تره‌بار به‌فروش می‌رسد.

وی درباره دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار گفت: افزایش گوشت قرمز باعث افزایش تقاضا برای گوشت مرغ شده است و قیمت این محصول بالا رفته است، میزان تولید مرغ در سال جاری نه‌تنها کاهش نیافته بلکه حدود 3 درصد نیز افزایش یافته است.

سالمی گفت: روزانه 300تن مرغ تنظیم‌بازاری در تهران عرضه می‌شود و از طرفی صادرات این محصول نیز ممنوع شده است که این موارد باعث کاهش قیمتها در روزهای آینده می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/*

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.