سخنگوی سازمان انتقال خون کشورگفت: ایران در حوزه شناسایی و نگهداری خون‌های نادر جزو اعضای انجمن بین المللی خون‌های نادر است.

عضویت ایران در انجمن بین المللی خون‌های نادر

به گزارش قدس آنلاین، دکتر بشیر حاجی بیگی اظهار داشت: یکی از افتخارات سازمان انتقال خون کشور که اتفاقا افتخار برزگی به شمار می‌آید جزو بیست کشوری است که به عضویت انجمن بین المللی خون‌های نادر در آمده اند. این درحالی است که در بین کشورهای اسلامی تنها کشوری است که در این انجمن عضویت دارد.

وی در ادامه گفت: ما در این انجمن سخنگو و استادانی داریم که در همه سمینارها وجلسات شرکت می‌کنند، در این میان باید به این نکته نیز اشاره کنیم که سازمان انتقال خون ایران همکار سازمان بهدشت جهانی در امور آموزش است.
حاجی بیگی اضافه کرد: یک دوره چهارساله با سازمان بهداشت جهانی همکاری داشتیم و خوشبختانه به دلیل اقداماتی که صورت گرفت و موفقیت‌هایی که داشتیم این همکاری به چهار سال دوم نیز ادامه پیدا کرد.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور افزود: درحال حاضرحدود ۳۰۰ خون نادردرکشور شناسایی شده است و در برخی از موارد وقتی در هرکجای دنیا و داخل کشور به یکی از انواع خون‌ها احتیاج باشد اهدا می‌کنیم همانطور که چندی پیش در جریان کمپینی که برای دختر جوانی راه افتاده بود ایران نیز دراین کمپین شرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه شرایط نگهداری از خون‌های نادر بسیار خاص است افزود: خوشبختان بانکی از این خون‌های نادر در سازمان انتقال خون کشور وجود دارد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.