تیم‌های فوتبال سایپا و ذوب‌آهن برای رسیدن به دور نهایی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا و در ادامه رسیدن به مرحله گروهی رقابت‌ها از امروز کار خود را آغاز می‌کنند.

سایپا و ذوب‌آهن برای پیشروی به سمت مرحله گروهی تلاش خواهند کرد

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، مرحله دوم پلی‌آف مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، عصر امروز (سه‌شنبه) با ورود تیم‌های ایرانی برگزار می‌شود. سایپا و ذوب‌آهن در حالی به مصاف حریفان خود می‌روند که استقلال و پرسپولیس، حضور خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کرده‌اند و شاگردان علی دایی و علیرضا منصوریان تلاش می‌کنند خود را به دور گروهی رقابت‌ها برسانند.

سایپا از ساعت ۱۷:۱۰ به مصاف مینروا پنجاب هند می‌رود. نارنجی‌پوشان نیم‌فصل دوم لیگ برتر را با توقف مقابل سپیدرودِ رده پانزدهمی آغاز کردند و با شکست مقابل داماش در رشت، از صعود به فینال جام حذفی بازماندند.

آخرین حضور سایپا در جام باشگاه‌های آسیا در تورنمنتی آسیایی، به سال ۲۰۰۸ بازمی‌گردد. جایی که سایپا با شکست مقابل بنیادکار ازبکستان در مرحله یک‌هشتم نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت. مینروا پنجاب هم در «آی‌لیگ» هند، شرایط خوبی ندارد و در رتبه نهم جدول ۱۱ تیمی قرار گرفته است. باید ببینیم جدال این دو تیم که شرایط خوبی در لیگ کشورهای خود ندارند، چه نتیجه‌ای به دنبال خواهد داشت. پیروز این مسابقه باید در ورزشگاه احمد بن‌علی قطر، به مصاف الریان این کشور برود.

ذوب‌آهن اصفهان نیز از ساعت ۱۹:۳۰ مقابل الکویت کویت صف‌آرایی می‌کند. علیرضا منصوریان از زمان آغاز کارش در اصفهان، یک شکست و سه تساوی به دست آورده و هنوز بردی را تجربه نکرده است. سفید و سبزپوشان اصفهانی در رتبه چهاردهم جدول قرار دارند و شرایط سختی را تجربه می‌کنند. ذوبی‌ها فصل گذشته با امیر قلعه‌نویی به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند اما در این مرحله با شکست مقابل استقلال، از دور مسابقات حذف شدند.

الکویت کویت نیز که در صدر جدول لیگ برتر این کشور جای گرفته، در دور نخست پلی‌آف موفق شد تیم الوحدات اردن را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهد و حریف ذوب‌آهن ایران شود. ذوب‌آهن در صورت شکست الکویت در مرحله بعد به مصاف یاران مهدی طارمی در تیم الغرافه قطر خواهد رفت.

منصوریان پیشتر دو بار شاگردانش را در مرحله پلی‌آف هدایت کرده است. نفت تهران در سال ۲۰۱۶ با هدایت منصوریان در تهران مقابل الجیش قطر شکست خورد و از رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بازماند. منصوریان اما با استقلال از مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۷ موفق شد السد قطر را در ضربات پنالتی شکست دهد و به دور پایانی رقابت‌ها صعود کند. باید ببینیم منصوریان این بار با ذوب‌آهن، عملکرد موفقی در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت یا خیر.

در صورتی که ذوب‌آهن بتواند از سد مینروا پنجاب هند و الریان قطر بگذرد، در گروه A لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های الوصل امارات، ‌ النصر عربستان و برنده دیدار AGMK ازبکستان و استقلال تاجیکستان همگروه خواهد شد. سایپا نیز در صورت صعود به مرحله پایانی لیگ قهرمانان آسیا، در گروه B با تیم‌های الوحده امارات، الاتحاد عربستان و لکوموتیو ازبکستان همگروه می‌شود.

برنامه دیدارهای نمایندگان ایران در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

دور دوم - ۲۳ بهمن

سایپای ایران - مینروا پنجاب هند
ذوب‌آهن ایران - الکویت کویت

دور نهایی - ۳۰ بهمن

الریان قطر – برنده بازی سایپای ایران و مینروا پنجاب هند
الغرافه قطر – برنده بازی ذوب‌آهن ایران و الکویت کویت

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.