معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: سوءاستفاده از خلأ‌های قانونی، عامل افزایش حاشیه نشینی در مشهد بوده و ضروری است در سطح ملی، استانی و شهری چاره‌اندیشی کرد.

اجرای برنامه‌های آمایش ملی تضمین کننده بهینه سازی توزیع جمعیت
به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حسین‌نژاد معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: مهاجرت‌های بی‌رویه به شهر، عدم موفقیت طرح‌ها و برنامه‌های کلان دولت، سوء استفاده از خلاء‌های قانونی و نبود اراده جدی در جهت تصویب طرح‌ها باعث تشدید و تداوم وضعیت حاشیه نشینی شده است.

وی با بیان اینکه نبود طرح و برنامه‌های اجرایی برای برخورد با دلالان و بنگاه‌های املاک غیرمجاز نیز تأثیر دوچندانی بر تداوم معضل دارد، افزود: در حال حاضر مجموع مسائل و مشکلات مربوط به طرح‌ها، برنامه‌ها، قوانین، ضوابط و مقررات ملاک عمل وضعیت کنونی را رقم‌زده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد در ادامه گفت: با توجه به اهمیت موضوع، برای جلوگیری از حاشیه‌نشینی ضروری است ابتدا در سطح ملی، استانی و سپس شهری چاره‌اندیشی کرد.

حسین‌نژاد خاطرنشان کرد: تدوین، تصویب و اجرای برنامه‌های آمایش ملی تضمین کننده بهینه سازی توزیع جمعیت است و موجب جلوگیری از تمرکز جمعیت و امکانات در شهرهای پرجمعیت کنونی می‌شود که این امر می‌تواند از مهاجرت جلوگیری کند.

وی بیان کرد: همچنین توانمندسازی و تشکیل نهادهای محلی برای نظارت برساخت و سازهای غیرمجاز، وجود سیاست‌های تشویقی توسط دولت برای ماندگار جمعیت در روستاها و ارائه تسهیلات بانکی به روستاها نیز دیگر پیشنهادهایی است که اجرای آن سبب کاهش و حذف تدریجی سکونتگاه‌های غیر رسمی خواهد شد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.