البرز- با هدف استفاده از توان دانش ایرانی مطالعات آبیاری هوشمند سازی فضای سبز کرج با همکاری دانشگاه علمی کاربردی شهرداری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، آغاز شد.

طرح مطالعاتی اولین آبیاری هوشمند فضای سبزایران در کرج کلید خورد

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، پیمان بضاعتی پور رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج خبر از آغاز طرح مطالعاتی هوشمند سازی آبیاری فضای سبز در شهر کرج داد و گفت: با گسترش فضای سبز نیاز به تامین منابع آب یکی از ضرورت های شهر است و با توجه به کاهش و کمبود آب تغییر الگوی مصرف می بایست یکی ازاولویت ها باشد.

وی بهره گیری از دانش ایرانی برای رسیدن با این مقصود را مهم ارزیابی کرد و افزود: طرح مطالعاتی هوشمند سازی آبیاری فضای سبز کرج با همکاری و مشارکت دانشگاه علمی کاربردی شهرداری کرج آغاز شده و در فاز نخست شیوه اجرای کار توسط پژوهشگران این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت : نزدیکی دانش پژوهشگران ایرانی با بدنه مدیریت شهری می تواند به رشد دانش و توسعه شهر و تحقق اقتصاد مقاومتی منجر شود.

پیمان بضاعتی پور در خصوص ویژگی های این طرح مطالعاتی بیان کرد: مرکز نوآوری دانشگاه علمی کاربردی شهرداری کرج توانسته دستگاه آبیاری هوشمند را رونمایی کند و در پی هماهنگی های صورت گرفته مقرر شد پژوهشگران این دانشگاه با همکاری واحد آب سازمان، ظرفیت های موجود را سنجیده و مطالعات امکان اجرائی شدن آن  را انجام دهند.

این مسئول اضافه کرد : این دستگاه هوشمند می تواند مواردی چون ساعات آبیاری، رطوبت هوا، بهترین زمان آبیاری، شیوه صحیح اجرا و... را انجام و میزان هدر رفت آب، امکان پیش بینی نیازهای آتی و ... را مقدور سازد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، در پایان به راه اندازی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی در پارک مهر و ایستگاه همگام اشاره کرد و افزود: کارشناسان واحد آب این سازمان پیشگام طرح های مدیریت مصرف آب از سنتی به نوین بوده وتاکنون اقدامات و مطالعات مطلوبی نسبت به جدا سازی آبیاری شبکه فضای سبز از آب آشامیدنی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.