یزد - بارش باران و برف از شامگاه دوشنبه در استان کویری یزد برای نخستین بار در سال جاری شروع به باریدن کرد و بسیاری ازخیابان ها ومعابرشهری غرق در آب شده و تردد و در این مسیرها به سختی صورت می گیرد و نبود مدیریت شهری در این شهر به وضوح نمایان شده است.  

"بارش باران" مدیریت شهری در شهر جهانی یزد را به چالش کشید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بارش باران وبرف از شامگاه دوشنبه در استان کویری یزد برای اولین بار شروع به باریدن کرد و کام این شهر کویری که سال های سال از خشکسالی ها متمادی رنج می برد را تا حدودی سیراب کرد.

 در بیشتر مناطق کوهستانی و روستایی استان نیز شاهد بارش برف و باران در ارتفاعات بودیم با بارش اولین باران در یزد مدیریت شهری به چالش کشیده شد و شهری که مدتها بدون شهردارمدیریت می شود  با بارش اولین بارش بسیاری از خیابان‌های شهر، غرق در آب شد.

آب گرفتگی معابر شهری و نارضایتی شهروندان

از سوی دیگر با بارش اولین باران در شهر یزد بسیاری ازخیابان ها ومعابرشهری غرق در آب شده وتردد ودر این مسیر ها به سختی ممکن شد وخبری از نیروهای شهری برای ساماندهی این وضعیت نیست و شهروندان از این وضعیت ناراضی هستند.

  تداوم بارش ها در بسیاری ازمحورهای روستایی برخی از شهرستان های کوهستانی استان نیزآغاز شده و بیشترجاده های روستایی دراین مسیربرفگیرشده است.

شهر بدون شهردار

شهر یزد مدتها از نداشتن شهردار رنج می‌برد و مهمترین نهاد شهری این استان با سرپرست اداره می شود و بسیاری از پروژه های شهری و خدماتی در شهرمدتها است که بلا تکلیف رها شده است.

شهر جهانی یزد در فهرست آثار جهانی  به ثبت رسیده وگردشگران و توریست های  بسیاری از اقصی نقاط دنیا همه ساله به این شهر سفر می‌کنند و متاسفانه نازیبایی ها بسیاری در این شهر وجود دارد که زیبنده شهر تاریخی یزد نیست.

خشکسالی یزد ۱۹ساله شده بسیاری ازروستاها خالی از سکنه شده و درختان آن به حالت نیمه سوز درآمده ورنج خشکسالی بر چهره روستاها نمایان است یزد صنعتی پر از کارخانجات و معادن شده فضای سبز یزد روزبه روز در حال نابودی است  و مردم استان در طول سال همیشه دغدغه آب دارند و یزد تشنه باریدن است.  

شهر کویری یزد این روزها اولین بارش پائیزه و زمستانه خود را تجربه می کند ولی متاسفانه زیر ساخت های این شهر مناسب نبوده و با بارش اندک بارانی معابر شهری پر از آب شده ترافیک شدیدی درخیابان ها بوجود آمده و مشکلات بسیاری را برای شهروندان بوجود می آورد.

 در بلوار رسالت، بلوار ولی عصر، میدان صنعت، بلوار خامنه ای، خیابان ۱۷شهریور و دیگر نقاط شهر شب گذشته بارش ها دریاچه ای از آب را وجود آورده بود که رفت و آمد به سختی ممکن بود.

بارش برف و باران در یزد هرچند سال یکبار اتفاق می افتد و با وجود ضعف در زیر ساختهای شهری، اگر این بارش ها همه ساله و پی در پی بود مشخص نبود چه وضعیتی در شهر بوجود می آمد؛ امید است با درایت مسئولان شهر جهانی و توجه بیشتراین افراد معضلات شهر یزد تا حدودی مرتفع شود.

انتهای پیام/  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.