در یک شب زمستانی در تئاتر رویاها، دو باشگاه ثروتمند قاره سبز رو به روی هم قرار می‌گیرند. البته که همه چیز در ثروت مادی خلاصه نمی‌شود و شاید ثروت معنوی، تاثیر زیادی روی نتیجه این پیکار داشته باشد.

منچستریونایتد-پاری سن ژرمن در الدترافورد امشب به مصاف هم می‌روند

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، تیم‌های منچستریونایتد و پاری سن ژرمن در یکی از هیجان انگیزترین بازی‌های مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می‌روند.

مشخصات بازی

روز و تاریخ برگزاری: سه شنبه ۱۲ فوریه ۲۰۱۹ | ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

ساعت: ۲۳:۳۰

تورنمنت: لیگ قهرمانان اروپا | دیدار رفت از مرحله یک هشتم نهایی

داور: دانیله اورساتو (ایتالیا)

ورزشگاه: اولدترافورد

ترکیب احتمالی و شرایط دو تیم

طی ۱۱ بازی گذشته، عده زیادی بودند که همیشه اعتقاد داشتند بازی بعدی بزرگ‌ترین چالش برای اوله گونار سولسشر به عنوان سرمربی موقت منچستریونایتد است. با این اوصاف کسب ۱۰ برد و ۱ تساوی در این بازه، اعتبار مناسبی را برای این مربی نروژی رقم زده است. حالا همه منتظر چالشی از جنس اروپا برای او هستند. منچستریونایتد زیر نظر اوله، نسبت به تیم ابتدای فصل در خط دفاعی پیشرفت محسوسی داشته است اما هنوز هم پاشنه آشیل این تیم، یک سوم تدافعی است که می‌توانست مقابل مثلث هجومی پاری سن‌ ژرمن کاملا نمایان شود. البته به قول خود سولسشر، تیم او تنها و تنها بر پایه حمله کردن شکل نگرفته است. آن‌ها در این راه نشان دادند که در صورت لزوم می‌توانند فوتبال بازی کردن را کنار گذاشته و همچون ۱۱ سرباز، از سنگر خودی حفاظت کنند. نمونه این اتفاق در بازی با تاتنهام رویت شد.

شاید یونایتد برای بازی فردا شب یک حریف از پیش برنده نباشد، اما دست کم تیمی از پیش باخته هم نیست. طرفداران این تیم به دانش تاکتیکی سولسشر و مایک فیلان دل بسته‌اند و در صورت دیدن آرایشی نو در ترکیب تیم‌شان در بازی فردا، غافلگیر نخواهند شد. یونایتد باید تلاش کند در بازی پیش رو ضعف تدافعی خود را تا جای ممکن پوشش بدهد تا آنگاه بتواند با تکیه بر خلاقیت بالای مهره‌هایی مثل پوگبا، مارسیال و رشفورد در یک سوم هجومی، حریف خود را از پا در آورد. 

آنتونیو والنسیا و متئو دارمیان به دلیل مصدومیت در تمرین روز دوشنبه یونایتد غایب بودند و بدین ترتیب شانسی برای به میدان رفتن جلوی PSG ندارند. با وجود بازگشت مارکوس روخو به تمرینات، کسی انتظار ندارد نام او را در لیست ۱۸ نفره یونایتد برای بازی فردا ببیند.

بر خلاف منچستریونایتد، پاری سن ژرمن در بدترین برهه ممکن پا به این مسابقه می‌گذارد. غیبت نیمار به اندازه کافی تلخ بود که با مصدومیت ادینسون کاوانی و توماس مونیر تلخ‌تر هم شد. حالا نمی‌توان انتظار داشت توماس توخل با استراتژی قبلی پا به این مسابقه بگذارد. غیبت نیمار در دو بازی رفت و برگشت تضمین شده است ولی می‌توان کلین شیت کردن در اولدترافورد را قابل قبول ارزیابی کرد تا کار به بازی برگشت و احتمالا بازگشت مونیر و کاوانی بکشد. ناصر الخلیفی انتظار دارد پس از هزینه‌های هنگفت در سالیان اخیر، شاهد صعود تیمش به مراحل پایانی لیگ قهرمانان باشد و این یعنی بحران مصدومیت‌ها هم توخل را از وظیفه‌اش معاف نخواهد کرد. گذشته از آنخل دی ماریا که انگیزه‌های زیادی برای بازگشت به تئاتر رویاها دارد، چشم طرفداران پاری سن ژرمن به کیلیان ام باپه دوخته شده است و آن‌ها انتظار دارند تا این بازیکن ۲۰ ساله، بار اصلی تیمش را به دوش بکشد. تجربه جانلوییجی بوفون، تیاگو سیلوا و دنی آلوز هم نقش زیادی در حفظ انسجام تیمی PSG در غیاب جمعی از ستارگان ایفا خواهد کرد. 

ذکر این نکته مهم است که تیلو کرر و مارکو وراتی در صورت دریافت کارت زرد در اولدترافورد، بازی برگشت در پارک دو پرنس را از دست خواهند داد.

نکات آماری

  • این نخستین تقابل رسمی دو باشگاه منچستریونایتد و پاری سن ژرمن خواهد بود. ۴ مورد از ۵ مورد قبلی تقابل تیم‌های انگلیسی و فرانسوی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان، با صعود نمایندگان فرانسه همراه بوده است.
  • هیچ تیم فرانسوی تا به حال نتوانسته است در خانه یونایتد در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان به برتری برسد (۴ تساوی و ۱۰ شکست). در لیگ قهرمانان تنها دو تیم فرانسوی از شکست در اولدترافورد گریختند: موناکو در مارس ۱۹۹۸ (۱-۱) و لیل در اکتبر ۲۰۰۵ (۰-۰).
  • منچستریونایتد در ۹ بازی آخرش در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا تنها ۱ برد کسب کرده است (۳ تساوی و ۵ شکست)؛ تنها برد تیم در این بازه، پیروزی ۳-۰ سال ۲۰۱۴ مقابل المپیاکوس بود. 
  • پاری سن ژرمن در مرحله گروهی لیگ قهرمانان این فصل، بیش از هر تیم دیگری گلزنی کرد (۱۷ بار).
  • ورزشگاه اولدترافورد در مرحله گروهی لیگ قهرمانان این فصل، شاهد کمترین میزان گل بود (۲ گل طی ۳ بازی).
  • ۶۹ درصد از گل‌های کیلیان ام باپه در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، در بازی‌های خارج از خانه به ثمر رسیده‌اند (۹ گل از مجموع ۱۳ گلش).
  • مارکو وراتی در صورت بازی کردن در مسابقه فردا شب، برای پنجاهمین بار بازی کردن در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه خواهد کرد. او به همان اندازه که در این رقابت‌ها گلزنی کرده است، به همان اندازه هم اخراج شده است (۳ بار).

منبع: طرفداری

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.