حزب عدالت و توسعه حاکم در ترکیه با اشاره به همکاری نکردن دولت سعودی برای روشن شدن زوایای قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی تاکید کرد: آنکارا اجازه سرپوش گذاشتن بر این قتل را نخواهد داد.

 ترکیه: عربستان در پرونده خاشقچی همکاری نمی‌کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، "عمر چیلیک" سخنگوی حزب عدالت و توسعه بعد از نشست کمیته مرکزی این حزب در آنکارا گفت: دولت آنکارا به سفر اگنس کالامارد گزارشگر ویژه موارد شکنجه خودسرانه به ترکیه برای تحقیق درباره پرونده قتل خاشقچی و تهیه و انتشار گزارشی درباره نتایج کار خود در ترکیه اهمیت می دهد.

وی تصریح کرد: ترکیه به تحقیق کاملا شفاف درباره قتل این روزنامه نگار ادامه می دهد و مسئولان سعودی به درخواست ها برای همکاری در این چارچوب پاسخ مثبت نداده اند.

چیلیک گفت: ما هنوز همکاری کافی را آنطور که درباره پرونده قتل خاشقچی می خواهیم، احساس نکرده ایم.

وی تاکید کرد: سنگ اندازی در تحقیقات، شک و تردیدها برای سرپوش گذاشتن بر جنایت قتل خاشقچی را تا حد زیادی افزایش می دهد.

سخنگوی حزب عدالت و توسعه افزود: گزارش گزارشگر سازمان ملل بر دست داشتن مسئولان دولتی عربستان در این جنایت وحشیانه از پیش طراحی شده تاکید می کند.

وی بر لزوم محاکمه عاملان این جنایت در دادگاه های استانبول تاکید کرد، زیرا به گفته او، جنایت در این شهر اتفاق افتاده است.

چیلیک گفت: به روشنی تاکید کرده ایم که اجازه سرپوش گذاشتن بر این جنایت را نخواهیم داد.

وی گفت: «سعود المعجب» دادستان کل سعودی برای همکاری با دستگاه قضایی ترکیه به آنکارا نیامد؛ بلکه با هدف آگاهی از مدارک و شواهدی که در اختیار داشتیم به ترکیه آمد.

چیلیک بر لزوم تحقیقات قوی در چارچوب روشن شدن عاملان و آمران این جنایت تاکید کرد و گفت که این تحقیقات باید بین المللی باشد.

وی گفت: بی شک ترکیه به پیگیری این جنایت وحشیانه غیرانسانی ادامه خواهد داد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.