یزد - مجید جوادیان زاده گفت : یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب مطبوعات محلی و رسانه های دیجیتال از۲۷بهمن تا سوم اسفند ماه سال جاری درمحل دائمی نمایشگاه های استان یزد برگزارمی شود.

یازدهمین نمایشگاه کتاب، مطبوعات محلی و رسانه‌های دیجیتال یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد پیش از ظهرسه شنبه درنشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب مطبوعات محلی و رسانه های دیجیتال از ۲۷بهمن تا سوم اسفند ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های استان یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه یزد یک شهر جهانی است و جهانی شدن درکناردانایی قرار دارد و شعاریازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب، مطبوعات محلی و رسانه های دیجیتال یزد  « یزد جهانی شهرکتاب ودانایی است» برگزیده شده است.

جوادیان زاده تصریح کرد: نمایشگاه کتاب به عنوان یک موج آفرینی و یک فعالیت ویژه است و دانایی استمرار پیدا نمی کند مگر به واسطه توجه ویژه به کتاب و دانایی و باید از نمایشگاه های کتاب برای ارتقاء سرمایه اجتماعی جامعه  استفاده کنیم .

۷۵۰ناشر در نمایشگاه حضور دارند 

وی خاطرنشان ساخت: این نمایشگاه  دارای ۳۲۵ غرفه است و ۷۵۰ ناشراز سراسر ایران در این نمایشگاه حضور دارند و امسال ناشران کتب درسی و ناشران خارجی  دراین نمایشگاه حضور ندارند.

 جوادیان زاده گفت: این نمایشگاه از ساعت ۹صبح الی ۱۳و ۱۶تا ۲۱:۳۰ در محل دائمی نمایشگاه های استان یزد برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: برنامه های جنبی درسال جاری نسبت به گذشته غنای بیشتری دارد و ما بر این باوریم عرضه کتاب به تنهایی کافی نسیت و باید کتاب را گشود و یکی از راه های گشودن کتاب نقد کتاب است و ما تلاش داریم در این نمایشگاه به نقد کتاب به صورت خاص ویژه و توجه شود .

تقدیر از فعالان حوزه کتاب پایتخت

 وی درخصوص برنامه های جنبی نمایشگاه اظهار داشت: تقدیر از فعالان حوزه کتاب پایتخت، تجلیل از روستاها و عشایر دوستدار کتاب، گردهمایی فرهنگی بانوان کتابخوان، رونمایی از کتاب مجموعه قصه‌های کوتاه به زبان یزدی، کارگاه آموزشی نویسندگی کتاب کودک و قصه گویی مربیان برگزیده جشنواره قصه گویی از مهمترین برنامه های جنبی این نمایشگاه است. 

وی خاطرنشان ساخت: درسال جاری تمام شهرستان های استان نامزد پایتخت کتاب ایران هستند و همه مستندات خود را ارسال کرده اند و امسال ۹۱ روستا نیزدرطرح روستاهای دوستدارکتاب شرکت کرده اند.

جوادیان زاده گفت: از سوی روستاها ۲۵۶طرح دراین راستا ارائه شده و امید داریم ۱۷۱طرح قابل اجرا آن را بتوانیم درروستاها و مناطق عشایر نشین اجرا کنیم.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و ۸۰۰ باشگاه کتابخوان در استان یزد وجود دارد و باشگاه های کتابخوان در نمایشگاه به شکل ویژه مورد توجه است و  فعالیت خواهند  کرد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.