عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بازگشایی بلوار نماز و مرتفع کردن موضوعات مرتبط با آن به تصمیم شورای عالی معماری و شهرسازی بستگی دارد.

آغاز بررسی بودجه شهرداری مشهد در کمیسیون تلفیق شورا / تاریخ بازگشایی بلوار نماز مشخص نیست

محمدهادی مهدی‌نیا در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: معاون وزیر راه و شهرسازی که به تازگی منصوب شده اند و  دبیر عالی شورای عالی معماری و شهرسازی هم هستند برتسریع  روال قانونی در بازگشایی بلوار نماز که بر موضوعات مختلفی همچون اراضی ۴۰۰ هکتاری این محدوده  نیز سایه افکنده است تاکید دارند.
رئیس کمیسیون عمران وشهرسازی شورای شهر مشهد تصریح کرد: به منظورتعیین تکلیف این  موضوع، جلسه اول کمیته فنی شورای عالی معماری و شهرسازی و جلسه دوم این  کمیته چند روز پیش برگزار  و کمیته فنی پس از بررسی اطلاعات و جمع بندی نهایی موضوع را به شورای عالی معماری و شهرسازی فرستاده است.
مهدی نیا با بیان اینکه تاریخ دقیقی را برای بازگشایی بلوار نماز نمی توان تعیین کرد، ادامه داد: با توجه به اینکه در کمیته فنی موضوع به صورت مفصل مورد بررسی قرار می گیرد و کارشناسی و بررسی‌های لازم انجام می شود در شورا چالش اساسی برای این موضوع وجود نخواهد داشت زیرا شورا معمولا به کلیات ورود می‌کند و در موارد جزئی عموما به تصمیمات استان بسنده می‌کند که  با تایید مصوبات در شورای عالی معماری و شهرسازی، عملا موانع قانونی اجرای طرح در این اراضی و همچنین بهره‌ برداری از بولوار نماز رفع خواهد شد.
وی با بیان اینکه بررسی بودجه شهرداری مشهد برای سال آینده در کمیسیون تلفیق شورا در حال بررسی است ، افزود: تصمیم گیری در باره این موضوع علاوه بر بازگشایی بلوار نماز باعث خواهد شد موضوع اراضی آبشار و  اراضی پادگان نیز تعیین تکلیف شوند و انتقال پادگان نیز اتفاق افتاده و فضای آن در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
گفتنی است  در حالی که ۱۸ دی ماه خبر بازگشایی بلوار نماز اعلام و سپس بعد از چند ساعت بازگشایی آن به تاریخ ۸بهمن ماه موکول شد اما تاکنون این بلوار هنوز بازگشایی نشده است. عملیات اجرایی بلوار نماز در محدوده ارتفاعات جنوبی مشهد اوایل سال ۱۳۹۰ آغاز شد و این بلوار با هفت کیلومتر طول از پارک خورشید آغاز می ‌شود و پس از عبور از تقاطع بلوارهای هاشمیه، سرافرازان، دلاوران، خاقانی و شهید کاوه به بزرگراه شهید کلانتری می‌ رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.