کارشناس مذهبی گفت: برای نجات جامعه علمی کشور از عقب ماندگی باید محفوظات غیرضروری حذف و مهارت‌های مفید و کاربردی جایگزین شود.

کسب مهارت باید جایگزین محفوظات غیرضروری سیستم آموزشی شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی ستاد ازدواج دانشجویی، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در جمع سیزدهمین کاروان ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت خطاب به جامعه علمی کشور، گفت: اگر در جامعه نهضتی به راه بیفتد که جوانان، کار کردن و کسب مهارت را ننگ ندانسته و به پشت میزنشینی افتخار نکنند، جامعه‌ای رو به پیشرفت خواهیم داشت، در این راستا باید محفوظات غیرضروری از سیستم آموزشی ما حذف و مهارت‌های کاربردی، جایگزین شود.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: پیشنهاد من به مسؤولان کشور و دولتمردان این است که ارتقای پست‌های شغلی و دادن مدال براساس هنر و مهارت نه رتبه علمی و سطح بالای حفظیات رشته‌ای فرد باشد.

وی با اشاره به اینکه وجود تنها علم در جامعه سبب پیشرفت نمی‌شود، عنوان کرد: در جامعه‌ای که از نظر علمی در سطح بالا ولی در آن اخلاق وجود نداشته باشد مانند دولت آمریکا، آن علم به درد ملت نخواهد خورد، همچنین تا زمانی که جوهره کار در جوانان وجود نداشته و ادعاها در جامعه بالا باشد آن علم، فلج و بدون استفاده خواهد ماند.

قرائتی درباره ضرورت تحقیق کردن درباره هر مسئله‌ای به ویژه شبهات دینی، اضافه کرد: درباره هر آنچه می‌شنوید تحقیق کنید حتی اگر مطلبی را از زبان یک روحانی شنیدید و برایتان شبهه ایجاد شد، بنا به توصیه قرآن اجازه ندهید شکیات درون شما رخنه کرده و عقیده‌های مذهبی شما را یک شبه دگرگون کند، در ضمن این را بدانند که شعارها و خرافات ریشه علمی، منطقی و قرآنی ندارند و نباید در دنیای واقعی به آنها استناد کرد.
این کارشناس مذهبی به چهار نکته قرانی درباره آیین همسرداری که مردان باید به آن توجه کنند اشاره و بیان کرد: باید همواره تلاش کنید که زندگی عالی داشته باشید، دوم اینکه اجازه ندهید همسرتان غصه‌دار شود، سوم باید همیشه همسرتان را از خود ر اضی نگه دارید و چهارمین و مهم‌ترین نکته اینکه طوری زندگیتان را اداره کنید که نور چشم همسر و فرزندانتان باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.