معاون اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: اکنون سازمانهای مرتبط استانی اقدامات اداری لازم و صدور معرفی نامه ها و مجوزات را برای برخی از شرکت های خصوصی انجام داده اند و این شرکت ها در تلاشند که بتوانند در تهران مجوزات کشوری را هم بگیرند تا وارادات گوشت گرم از افغانستان وارد فاز عملی شود.

آخرین خبرها از عرضه گوشت اینترنتی درمشهد/گوشت ارزان قیمت بزودی توزیع می شود

علی باخرد در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین بیان کرد: اجرای طرح توزیع گوشت به صورت اینترنتی که با ثبت نام کد ملی صورت می گرفت که در تهران اجرا شد و اکنون این طرح با مشکلاتی روبرو شده است. در کمیسیون تنظیم بازار خراسان رضوی برای اجرای  این طرح ، صحبت های زیادی صورت گرفت اما با اجرای آن در شرایط کنونی و دراستان موافقت نشد، به این دلیل که توزیع گوشت اینترنتی چالش های زیادی را به دنبال خواهد داشت. در این کمیسیون تصمیم بر این شد که این طرح در خراسان رضوی اجرا نشود.

وی ادامه داد: اکنون مدیران اداری استان تهران برای اجرای طرح به مشکل خورده اند و فعلا طرح متوقف شده است. آنها در تلاشند که با چاره اندیشی های لازم، موانع سر راه را بردارند. ما در استان در حال رصد چاره اندیشی های مدیران پایتخت و سرنوشت اجرای طرح توزیع گوشت به صورت اینترنتی هستیم و راه حل آنها برای رفع چالش های موجود را در نظر خواهیم گرفت. اگر این طرح در تهران با موفقیت انجام شود آنوقت درکمیسیون تنظیم بازار خراسان رضوی مطرح و برای اجرای آن تصمیم گیری خواهیم کرد.

معاون اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در رابطه با آخرین اقدامات این اداره برای کاهش قیمت گوشت در استان گفت: در حال حاضر تمام فکر و اندیشه شبکه تنظیم بازار بر این است که بتواند با واردات گوشت گرم از افغانستان، مشکل قیمت بالای این کالای اساسی را برطرف نماید. در جلسات مختلف، بخش خصوصی برای واردات گوشت از افغانستان اعلام آمادگی کرده است. برخی شرکت ها اعلام کرده اند ، با توجه به اختلاف قیمت گوشت وارداتی با گوشت تولیدی در خراسان رضوی می توانند واردات گوشت از افغانستان به قیمت مصوب دولتی را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر واردات گوشت انجام میشود اما میزان آن بسیار پایین است. اکنون سازمانهای مرتبط استانی اقدامات اداری لازم و صدور معرفی نامه ها و مجوز برای برخی از شرکت های خصوصی را انجام داده اند و این شرکت ها در تلاشند تا از تهران هم مجوز کشوری بگیرند و وارادات گوشت گرم از افغانستان وارد فاز عملی شود.

باخرد گفت: ما در اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن و تجارت استان، به عنوان یکی از ادارات تاثیرگذار و بازوهای کمیسیون تنظیم بازار  پیگیر هستیم تا مراحل اداری و اخذ مجوزهای کشوری، هر چه زودتر به پایان برسد و واردات گوشت گرم از افغانستان عملیاتی شود. یکی از شرکت های مربوطه بسیار پیگیر است و در حال مکاتبات لازم با مراجع ذیصلاح برای اتمام کار است. امیدوارم به زودی کار نهایی شود و تا قبل از عید و حتی طی یکی دو هفته آینده شاهد واردات گوشت گرم و ارزان قیمت از افغانستان باشیم.

وی  دررابطه با کاهش قیمت گوشت تولید شده در داخل خراسان رضوی هم اظهارداشت : در سازمان جهاد کشاورزی چند طرح پیشنهاد شده است که قیمت تمام شده گوشت داخلی پایین بیایید. از جمله این طرح ها، تهاتر نهاده ها با گوشت قرمز و حتی گوشت مرغ است. به این شکل که به دامدار نهاده های دامی تحویل داده خواهد شد و در ازای آن گوشت قرمز یا سفید دریافت میشود و بدین شکل مبادلات مالی از میان برداشته شده و قیمت گوشت قرمز و سفید با کاهش مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.