خط اول درمان غیرتهاجمی بیماران مبتلا به پارکینسون پیشرفته در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شد.

راه اندازی خط اول درمان بیماران مبتلا به پارکینسون پیشرفته

به گزارش قدس آنلاین، دانشیار گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد پس از دانشگاه تهران دومین دانشگاه توانمند کشور در این زمینه است.

دکتر علی شعیبی اظهار کرد: در این روش خط اول درمان غیر تهاجمی بیماران مبتلا به پارکینسون پیشرفته که تاکنون علائم بیماری با داروهای خوراکی به صورت محدود کنترل می شد یا در مواردی از طریق عمل جراحی و کارگذاری الکترودهایی در مغز به صورت درمانی تهاجمی محقق می شد، صورت گرفت.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: در این روش، داروی داسپتون که به صورت تزریق مداوم زیر جلدی توسط پمپی ویژه یا توسط قلم تزریق  مورد استفاده قرار می گیرد، برای درمان علائم بیماری پارکینسون که از طریق خوراکی درمان نمی شود، استفاده می شود تا با این روش اختلالات حرکتی و غیر حرکتی مرتبط با این بیماری کنترل شود.

دکتر شعیبی اظهار داشت: خوشبختانه این درمان حدود یک ماه است که در دانشگاه مورد استفاده قرار گرفته و نتایج رضایت بخشی را حاصل آورده است.

دانشیار مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به راه اندازی بخش علوم اعصاب در بیمارستان امام رضا(ع) شماره ۲، تصریح کرد: این گروه آمادگی دارد تا پس از بررسی های دقیق و غربالگری بیماران، افراد کاندیدا را شناسایی و فرصت درمانی را برای زندگی بیش از پیش مستقلانه و با کیفیتی بهتر برای بیماران فراهم آورد.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.