بر اساس اعلام وزارت خزانه داری ایالات متحده، بدهی ملی دولت فدرال آمریکا برای اولین بار تاریخ این کشور به بالاترین میزان یعنی ۲۲ تریلیون دلار رسید.

رکوردزنی بی‌سابقه دولت آمریکا با ۲۲ تریلیون دلار بدهی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وزارت خزانه داری آمریکا بامداد چهارشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که بدهی ملی دولت این کشور به مبلغ حدود ۲۲ تریلیون دلار رسیده که در تاریخ ایالات متحده بی‌سابقه است.

به نوشته وبگاه «واشنگتن اگزمینر» بدهی عمومی دولت فدرال آمریکا با افزایش ۲ تریلیون دلاری طی ۱۸ ماه اخیر و بعد از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده، به میزان ۲۲.۰۱۳ تریلیون دلار رسید که با افزایش دو برابری طی یک دهه اخیر مواجه شده است.

از این رقم، مبلغی حدود ۱۶.۱ تریلیون دلار، بدهی دولت آمریکا به مردم و ۵.۸ تریلیون دلار بدهی درون دولتی است.

«مایکل پیترسون» مدیرعامل بنیاد پترسون با هشدار درباره افزایش بی‌سابقه بدهی ملی دولت آمریکا، می‌گوید: «روند رو به رشد بدهی عمومی ما اهمیت دارد زیرا در آینده نزدیک، اقتصاد تمام امریکایی‌ها را تهدید می‌کند. وقتی که تریلیون پشت تریلیون (دلار) قرض می‌گیریم، هزینه بهره‌ای که پرداخت می‌کنیم باری بر دوش اقتصاد ما می‌شود و باعث می‌شود در تامین بودجه سرمایه‌گذاری‌های آتی با مشکل مواجه شویم».

شبکه بلومبرگ نیز در این باره گزارش داد که علی‌رغم اقتصاد قوی آمریکا، بار مالی دولت فدرال این کشور اما در حال زیاد شدن است که می‌توان مقصر بخشی از آن را مجادله ترامپ به کنگره بر سر بودجه ۶ میلیارد دلاری ساخت دیوار مرزی با مکزیک و تعطیلی‌های مکرر و طولانی دولت فدرال دانست.

کسری بودجه فدرال آمریکا، به‌عنوان یکی از عوامل اصلی در افزایش بدهی ملی این کشور، طی چند سال اخیر کمتر از یک تریلیون دلار سالانه بوده اما دیگر عوامل مانند برنامه‌های وام فدرال دانشجویی و برنامه‌های وام مسکن باعث شده که بدهی عمومی با سرعتی بیشتر از یک تریلیون دلار در سال افزایش پیدا کند.

کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی آمریکا معتقدند که بدهی عمومی تا سال ۲۰۲۷ به مبلغی بیش از ۲۷.۳ تریلیون دلار خواهد رسید که البته شامل بدهی درون دولتی نمی‌شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.