رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پذیرش و یا عدم پذیرش FATF یک اصل داوطلبانه است و هیچ الزامی برای کشورها در این رابطه وجود ندارد.

کانال مالی چیزی نیست که اروپایی‌ها بخواهند برای آن شرط تعیین کنند

به گزارش قدس آنلاین، ذوالنوری رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به اجرای کامل کانال مالی اروپایی ها مشروط بر پذیرش FATF از سوی ایران، با بیان اینکه کانال مالی چیزی نیست که اجرای کامل داشته باشد، اظهار داشت: وظیفه اروپایی ها این بود که ضمن اجرای تکالیف برجامی خود که همان عادی سازی ارتباطات ما در دنیا است، خلاء حضور آمریکا در برجام را هم پر کنند.

وی با بیان اینکه کانال مالی، حداقل ارتباط اروپا را با ایران هموار می کرد، افزود: آن چیزی که اروپایی ها در حال حاضر ایجاد کرده اند صرفا در حوزه غذا، دارو  و در ارتباط با برخی شرکت های کوچک است. لذا این چیزی نیست که بخواهند منتش را بر سر ما بگذارند و برای آن شرط و شروط تعیین کنند.

ذوالنوری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید براینکه پذیرش و یا عدم پذیرش FATF یک اصل داوطلبانه است و هیچ الزامی برای کشورها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این موضوع هیچ ارتباطی با کانال مالی ندارد و از آنجایی که یک امر داخلی محسوب می شود ما اجازه فضولی در امور داخلی مان را به اروپایی ها نمی دهیم.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.