سفیر سابق ایران در فرانسه گفت: در یک کلام توئیت توهین آمیز ترامپ در قبال ایران، حاکی از عصبانیت و سرخوردگی آمریکایی‌ها نسبت به سیاست‌های شکست خورده آن‌ها در جمهوری اسلامی است.

آصفی: توئیت رئیس جمهور آمریکا حاکی از عصبانیت و سرخوردگی از ایران است

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا آصفی سفیر سابق ایران در فرانسه، درخصوص توئیت خشم آلود ترامپ به زبان فارسی با محوریت سخنان توهین آمیز و ۴۰ سال سرکوب و ترور در ایران گفت: ترامپ تصور کرده که اگر به زعم خود توئیتی به زبان فارسی بزند مخاطبین خود را افزایش می‌دهد.


توئیت ترامپ نشان دهنده ناکامی آمریکا در جدائی مردم ایران از آرمان های خود بوده است

وی با بیان اینکه حرف‌های ترامپ و دوستان کم عقل او، چون بولتون باعث گسترش تنفر عمومی نسبت به آن‌ها در داخل کشور شده است، گفت: در کنار توئیت ترامپ بولتون نیز مطالبی را بیان کرده است که این واکنش به این برمی گردد که آن‌ها نتوانستند مردم ایران را از آرمان‌های خود جدا کنند و تلاش‌های آن‌ها برای کم فروغ کردن رخدادهایی، چون راهپیمایی دیروز بی اثر بوده است.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با اشاره به استیصال و عصبانیت مقامات آمریکایی گفت: ترامپ از سر ناچاری چنین توئیتی را زده که البته اثر عکس خواهد داشت، چون مردمی که در داخل کشور هستند و می‌بینند چه اتفاقاتی رخ می‌دهد همه چیز برایشان روشن و واضح است.


عصبانیت ترامپ به دلیل اشتباه از کار درآمدن  پیش بینی های آنهاست

آصفی تصریح کرد: البته بخشی از این واکنش به این برمی گردد که پیش بینی‌های قبلی آن‌ها هم غلط از کار درآمده است به عنوان مثال آن‌ها اظهارنظر کرده بودند که در ۴۰ سالگی انقلاب، در تهران جشن می‌گیرند و این نظام وجود خارجی نخواهد داشت و البته به تبادر از این الفاظ استفاده می‌کردند، اما واقعیت این بود که چنین چیزی محقق نشد و حتی این پیش بینی کاملا برعکس شد لذا این افراد به دنبال آن هستند که گاف‌هایی را که در گذشته داده اند را با انتشار چنین مطالبی بپوشانند.

سفیرسابق ایران در فرانسه ادامه داد: به هر حال هیات حاکمه‌ای که بخشی از آن تا چند وقت پیش از منافقین پول می‌گرفت و برای سخنرانی آنان شوء اجرا می‌کرد روشن است که نه اطلاعات دقیقی در مورد ایران دارد و نه قادر است به افکار عمومی در داخل کشور آن طور که می‌خواهد جهت دهد.


ترامپ و بولتون بیش از اینکه آدم سیاسی باشند؛کارچاق کن سیاسی هستند

وی با بیان اینکه پرداختن به این مسائل نباید چندان جدی گرفته شود گفت: برخی از این افراد، چون ترامپ و بولتون در حقیقت کارچاق کن سیاسی هستند بیش از اینکه آدم سیاسی باشند و دنیای سیاست را با جاهای دیگر اشتباه گرفته اند.
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: در یک کلام توئیت توهین آمیز ترامپ در قبال ایران، حاکی از عصبانیت و سرخوردگی آمریکایی‌ها نسبت به سیاست‌های شکست خورده آن‌ها در جمهوری اسلامی است.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.