با گذشت بیش از ۶ ماه از وعده رئیس سازمان بازرسی خراسان رضوی نتیجه بررسی پرونده دبیرستان انرژی اتمی مشهد هنوز اعلام نشده است.

پرونده دبیرستان انرژی اتمی مشهد همچنان در دست بررسی سازمان بازرسی

اردیبهشت ماه سال جاری بود که دبیرستان غیر دولتی انرژی اتمی مشهد رسماً افتتاح شد و همزمان با انتشار این خبر بود که انتقاداتی هم نسبت به نحوه واگذاری زمین دولتی به این مجموعه مطرح شد.

دبیرستان انرژی اتمی در زمینی به مساحت ۲۴۰۰ مترمربع و با امکانات متعددی همچون آزمایشگاه تخصصی علوم پایه، کارگاه رایانه، لابراتوار زبان، سالن غذاخوری، سالن ورزشی، آمفی تئاتر مبله، استادسرا، کتابخانه، قرائت‌خانه، سالن اجتماعات و اتاق ایمنی و بهداشت در شهر مشهد احداث شده است.

منتقدان در خصوص تخریب مدارس دولتی «قدس» و «اختران انقلاب» و واگذاری آن گلایه‌ داشتند و خواستار این شدند با توجه به اینکه این مدرسه در زمین آموزش و پرورش و با بودجه دولتی ساخته و تجهیز شده است، از دریافت هرگونه شهریه پرهیز و برای حذف واژه غیردولتی در کتیبه سر در دبیرستان مذکور اقدام شود.

  مدارس واگذار شده بلااستفاده بوده است!

از سوی دیگر مدیران کل سابق وفعلی آموزش و پرورش استان هم توضیحاتی در این باره دادند و مدعی شدند مدارس واگذار شده بلا استفاده بوده و بیش از نیاز منطقه بوده است.

با این حال منتقدان بر این باور بودند که واگذاری زمین دولتی برای ساخت دبیرستانی که فقط قشر خاصی از مردم قادر به پرداخت شهریه‌های میلیونی آن هستند خلاف قانون بوده باید مراجع نظارتی به موضوع ورود پیدا کنند.

  ورود سازمان بازرسی

در همین زمان خبرهایی هم از ورود سازمان بازرسی به این پرونده منتشر شد و رئیس این سازمان تیرماه درمصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها گفت: پرونده این مدرسه از سال گذشته به‌سازمان بازرسی ارجاع شده و اگر این ادعا مبنی برساخت و تجهیز این مدرسه از محل بودجه‌های دولتی، ثابت و مجوز هم در قالب غیردولتی صادر شود، خلاف قانون است، با آن برخورد می‌کنیم.

در همین زمان و در حالی که برخی مدیران سازمان بازرسی از اعلام نتیجه این پرونده تا هفته اول تیرماه خبر می‌دادند رئیس کل بازرسی استان زمان یک ماهه را برای اعلام نتیجه مطرح کرد وانتظار می‌رفت اواخر تیرماه یا هفته‌های نخست مردادماه نتایج بررسی‌های صورت گرفته اعلام شود. اما با گذشت چند ماه از این تاریخ جست‌وجوی ما در میان اخبار برای یافتن خبری در این باره نتیجه نداد وبه نظر می‌رسد یا هنوز بررسی‌های کارشناسان سازمان بازرسی به اتمام نرسیده واگر به اتمام رسیده بنا به هردلیلی منتشر نشده است که امیدواریم در روزهای آینده پاسخ آن را از مدیران این سازمان بگیریم.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.