همیشه اخبار مربوط به سد دوستی برای مشهدی‌ها ارزش بالایی داشته و البته دارد، چرا که این مخزن مهم آبی تأمین کننده بخش زیادی از آب مصرفی مردم این شهر از زمان بهره برداری بوده است.

آب سد دوستی خشک نشده سرویس دوره‌ای داریم

عوامل مختلفی که موجب شده تا در سال‌های اخیر ذخیره این سد مهم هر سال کمتر و کمتر شود نیز هر بار اخبارش برای مردم مشهد از درجه اهمیت زیادی برخوردار بوده است. این اتفاقات در این سال‌ها حتی خبر خشک و بی‌آب شدن سد را هم به صورت جدی بر سر زبان‌ها انداخت به نحوی که برخی از مسئولان نیز با تأیید شرایط سخت موجود خشک شدن سد بزرگ و مهم دوستی را حتی در سال ۹۸ دور از ذهن ندانسته‌اند!

با این وجود اطلاع رسانی در مورد شرایط سد دوستی می‌تواند برای هر کدام از شهروندان مشهدی اهمیت زیادی داشته باشد. شایعه اتمام ذخیره آب سد دوستی چند وقتی است نقل محافل خبری است که اطلاعیه اخیر شرکت آب و فاضلاب مشهد در مورد احتمال افت فشار آب شهروندان مشهدی و تعمیرات خط انتقال سد دوستی‌ شائبه ای را به وجود آورد که شاید شرایط ذخیره آب سد دوستی به وضعیت بحرانی رسیده و برخی از اخبار مبنی بر اتمام آب در این سد واقعیت داشته باشد.

در همین زمینه با محمد محمد زاده مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مشهد تماس گرفتیم تا از جزئیات وضعیت انتقال آب سد دوستی به مشهد باخبر شویم. وی با اشاره به اینکه اطلاعیه‌ای که شرکت آب و فاضلاب در مورد سد دوستی صادر کرده مربوط به اقدامات فنی و تعمیرات تأسیسات در ایستگاه شماره ۳ پمپاژ آب سد دوستی بوده است، گفت: این تعمیرات به این دلیل نیست که انتقال آب به مشکل خورده، بلکه برای سرویس دوره‌ای هست که هر سال این اقدام صورت می‌گیرد.

محمدزاده در پاسخ به این پرسش که آیا شایعه اتمام ذخیره آب سد دوستی واقعیت دارد، اظهار داشت: به هیچ عنوان این گونه نیست ما هنوز امیدواریم با توجه به مدت زمانی که در پیش داریم و اینکه بارش هایی که امید داریم اتفاق بیفتد حجم ذخیره آب پشت سد بیشتر از الان شود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب همچنین در مورد افت فشار آب یا قطعی آن در مشهد زمان تعمیر تأسیسات ایستگاه سوم گفت: با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده فکر نمی‌کنم مشکل خاصی در این مورد پیش بیاید، اما با این وجود از مردم در خواست داریم مدیریت مصرف آب را در نظر داشته باشند تا با خیال راحت همه مردم شهر از این نعمت خداوند بهره ببرند.

در همین حال «جم» مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در مورد حجم فعلی آب پشت سد دوستی و اینکه بارندگی‌های اخیر سبب افزایش ذخیره این سد شده است، گفت: طی این روزها ورودی‌هایی از سیلاب‌ها به پشت سد دوستی داشتیم که میزانش در حدود ۲۲ میلیون متر مکعب بوده است.

وی میزان فعلی ذخیره آب سد دوستی را ۱۷۲ میلیون مترمکعب اعلام نمود و در مورد عملیات فنی ایستگاه سوم پمپاژ نیز اظهار داشت: این عملیات به منظور به روزرسانی و تعمیرات انجام می‌شود و مشکل دیگری وجود ندارد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.