صبح امروز مدرسه دارالفنون میزبان نشست مدرسه، تراز تمدن نوین اسلامی، چالش ها و راهبردها شد.

نشست مدرسه، تراز تمدن نوین اسلامی، چالش‌ها و راهبردها

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، صبح امروز(چهارشنبه) نشست هم‌اندیشی رؤسای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی(بعد از انقلاب) با موضوع مدرسه تراز تمدن نوین اسلامی، چالش‌ها و راهبردها، در مدرسه دارالفنون برگزار شد.

محمد رجبی، روح‌الله عالمی، غلامعلی حداد عادل، مهدی نوید ادهم، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، حیدر تورانی و حجت‌الاسلام علی ذوعلم، رؤسایی هستند که در این نشست برای هم‌اندیشی دعوت شده‌اند.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی که به تازگی در این سمت منصوب شده است، گفت: توجه به این امر ضروری است که بچه‌های ما در مدرسه، تربیت می‌شوند و تدوین برنامه درسی ملی نیز گامی برای توجه به نیاز مدارس به دانایی محوری بود تا عمل و کارورزی را در کنار اخلاق و معرفت داشته باشد. امروز مدارس موفق فراوانی هم در میان مدارس دولتی و غیردولتی داریم و باید چالش‌ها و موانع سر راه هویت بخشی مدارس را برداریم.

وی ادامه داد: امروز مدارس ما کارگاه‌های تست زنی شده اند و تا امروز  با کارهای غیر اصولی و موقتی برای حذف کنکور جلو رفته ایم و متاسفانه قانون تغییر در کنکور طی ۱۱ سال به نتیجه نرسیده است.

وی گفت: اینکه بگوییم سازمان پژوهش فقط مامور تدوین کتاب است، کامل نیست و باید برنامه عملی تهیه کنیم که مدرسه کانون تربیتی باشد؛ فعالیت و ابتکار عمل، اقتضائات بومی و فرهنگی باید در مدرسه مورد توجه باشد تا در ۱۰ سال آینده مدرسه خودش برنامه ریزی کند بدون آنکه از حمایت دولت کاسته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم با تاکید بر تالیف کتاب‌های درسی نونگاشت اظهار کرد: این فعالیت از سال‌ها قبل آغاز شد و امروز به مرحله تکمیلی رسیده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.