خراسان شمالی- علی متقیان گفت: نخستین شهربازی تخصصی دانش آموزان،برای استفاده ۵۰۰ نفر از دانش آموزان بجنوردی ساخته شد و مشکلات کودکان را از طریق تثبیت درون داده های حسی در ساقه مغز درمان می کند که براساس یکپارچگی حسی است.

ساخت نخستین شهربازی تخصصی دانش آموزان با نیازهای ویژه بر پایه پردازش حسی در بجنورد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، علی متقیان رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: نخستین شهربازی تخصصی دانش آموزان با نیازهای ویژه بر پایه پردازش حسی در بجنورد ساخته شد.

وی با اشاره به ساخت این شهربازی تخصصی برای گروه هدف کودکان با نیازهای ویژه ذهنی و دانش آموزان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم در آموزشگاه صبور شهرستان بجنورد، گفت: این مجموعه برای استفاده ۵۰۰ نفر از دانش آموزان بجنوردی است و مشکلات کودکان را از طریق تثبیت درون داده های حسی در ساقه مغز درمان می کند که براساس یکپارچگی حسی است.

متقیان با تاکید بر لزوم حرکت به سمت کارهای علمی و تعیین فعالیت ها بر پایه پژوهش های اثبات شده در حوزه کودکان با نیازهای ویژه، گفت: این شهربازی به منظور درمان مشکلات کودکان با نیازهای ویژه در محیطی خارج از اتاق درمان و لذت بخش برای آن ها و خانواده ها طراحی شده است.

وی اظهارکرد: تاکنون کارشناسان حوزه آموزش و پرورش استثنایی، ۲۶ دانش آموز دارای اختلال طیف اوتیسم را شناسایی و جذب مدارس استثنایی کرده‌اند که ساخت این مجموعه بازی می‌تواند به مداخلات هدفمند و برنامه های آموزشی، درمانی مکمل در راستای آموزش های ارائه شده به این دانش آموزان کمک کند.

به گفته وی، در فرایندهای یادگیری، تفکر، خلاقیت و هوش، مغز به تنهایی نقش ندارد بلکه کل بدن دخیل است، یکی از روش های درمانی که برای کودکان لذت بخش بوده و تأثیر آن در توان بخشی به اثبات رسیده، روش یکپارچگی حسی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.