محمد حسین روشنک با اشاره به بلاتکلیفی ارزی بسیاری از سرمایه گذاران خارجی در استان اظهار کرد: جمعی از سرمایه گذاران خارجی از امارات، افغانستان کویت و...چون می خواستند در ایران در پروژهای مختلف سرمایه گذاری کنند و به دلیل اینکه نمی خواستند اسم خودشان به واسطه تحریم ها مطرح شود، آمدند و یک شخص ثالث را از فعالین اقتصادی استان که مد نظرشان بود انتخاب کردند وسرمایه شان را از کانال اینها وارد کشور کردند.

بلاتکلیفی ارزی سرمایه گذاران خارجی در خراسان رضوی

محمد حسین روشنک رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی، در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه بسیاری از این پروژه های با سرمایه گذاری خارجی در بلاتکلیفی ارزی  مانده است،افزود: این افراد عملاً از ۲۰ فروردین ۹۷ نمی توانستند به اسم خودشان در ایران پروژه ای را اجرا کنند و به نام برخی از ایرانیان این کار را به انجام رسانده اند، اما اکنون در بلاتکلیفی ارزی به سر می برند.

پروژه های نیمه کاره

وی تأکید کرد: میلیاردها تومان سرمایه وبهتر بگوییم میلیون ها دلار سرمایه وارد خراسان رضوی شده، اما بخشی عظیمی از اینها نیمه کاره رها شده به طوری که هم اکنون برخی از پروژه ها در همین مشهد سرمایه گذاران خارجی دارد و الان به گونه ای شده که نه می توانند برگردند ونه می توانند ادامه دهند وهمچنان بلاتکلیف مانده است.

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی بر لزوم تعیین تکلیف وضعیت سرمایه‌گذاران خارجی در استان  تأکید و خاطرنشان کرد: تکلیف اینها باید مشخص و راهی برای حل مشکل آن ها پیدا شود تا سرمایه هایی که به کشورمان وارد کرده اند به مخاطره دچار نگردد.

روشنک تصریح کرد:در پروژه های مختلف که هم اکنون نیمه کاره مانده است سرمایه گذاران بعد از نوسانات نرخ ارز به مشکل خورده اند و نمی دانند چگونه باید ادامه کار دهند و با چه مبلغی و چگونه سرمایه گذاری خود را ادامه دهندو یا اصلاً چگونه مبلغ خود را برگردانندو همچنان بلاتکلیف مانده اند.

وی افزود: پروژه های قبلی همه بلاتکلیف مانده اند و سرمایه گذار جدیدی هم وجود ندارد که در استان سرمایه گذاری کند.

ضعف زیرساخت ها

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با انتقاد از ضعف زیرساخت های موجود در استان گفت: برای ایجاد هر شغل در استان خراسان رضوی در قیاس با دیگر استان ها، تقریباً کمترین سرمایه گذاری دولتی انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از سپرده های بانک ها در خراسان رضوی کم شده است از نبود زیرساخت های ریلی برای صادرات کالاهای استان به کشورهای آسیای میانه به عنوان یکی از چالش های اقتصادی خراسان رضوی نام برد و یادآور شد: سال هاست این دغدغه از تریبون های مختلف مطرح شده اما راه به جایبی نبرده است.

محمدحسین روشنک،همچنین به حضور گردشگران مذهبی به مشهد اشاره کرد و تأکید کرد: باید پرسید که دستگاه ها و زیرساخت هایی که برای خدمت رسانی به زائران مشهدالرضا تعریف شده اند؛ چه میزان از ظرفیت حضور گردشگر مذهبی در این شهر بهره مند می شوند؟

وی افزود: ما نه تنها هیچ سودی از حضور گردشگران در مشهد نمی بریم بلکه در بسیاری از موارد تنها هزینه می کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.