مازندران- محسن اعرابی گفت: مصرف سموم و مواد شیمیایی توسط کشاورزان مازندران، نگران‌کننده است.

مصرف بی‌رویه سموم و مواد شیمیایی در مازندران نگران کننده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با ابراز نگرانی از مصرف بی رویه سموم و مواد شیمیایی در مازندران، اظهار کرد: متاسفانه کشاورزان بی حساب و کتاب سم مصرف می کنند.

وی با اشاره به اینکه سمپاشی ها باید بصورت کارشناسی باشد، اضافه کرد: سمپاش ها شخصی هستند و میزان درصد آب و سموم در سمپاشی ها تابع استاندارد خاصی نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه منابع آب آشامیدنی باید از زیرزمینی به آب های سطحی تغییر یابد، گفت: آلودگی میکروبی نداریم و طی ۳ سال گذشته ۴۰۰ مورد نمونه گیری شیمیایی از چاه ها صورت گرفت.

اعرابی در رابطه با سوال قدس آنلاین در رابطه با نواقص طرح پزشک خانواده خاطرنشان کرد: ماهانه بطور متوسط ۲۰۰ هزار ویزیت توسط پزشک خانواده در مازندران صورت می گیرد که ۷۵ درصد این ویزیت ها منجر به دارو می شود.

وی با اشاره به اینکه مردم شکایت های خود در ارتباط با پزشک خانواده را با شماره ۱۹۰ اعلام کنند، اضافه کرد: با اجرای این طرح، سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه از جیب مردم پرداخت نمی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رابطه با بی خطرسازی زباله های عفونی گفت: تمام بیمارستانها مجهز به سایت بی خطرسازی هستند و در رابطه با سایر مراکز کلینیکی و مطب ها، مسئولیت با نظام پزشکی بوده و نظارت با دانشگاه علوم پزشکی است.

اعرابی خاطرنشان کرد: در این راستا با متخلفین بصورت قاطعانه برخورد می کنیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.