قزوین_ محمدقاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین خبر دستگیری معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد قزوین را تایید کرد.

معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد قزوین دستگیر شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، روز گذشته خبری مبنی بر دستگیری معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی منتشر شد.

در این خبر آمده است: «شنیده ها حاکی از آن است که معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین امروز به جرم اختلاس دستگیر شد.»

در پی بررسی اسناد مالی و اداری توسط بازرسان اداره کل بازرسی استان قزوین این کارمند اداره ارشاد دستگیر شده است.

در بخش دیگری از این خبر آمده است که «اطلاعات دیگری از علت جرم و چگونگی برخورد دادستان قزوین منتشر نشده است و اخبار تکمیلی اعلام می شود».

در پی اعلام این خبر، پیگیری هایی از سوی خبرنگار قدس آنلاین با مسئولان زیربط انجام شد و صحت این خبر از سوی دادستان قزوین تایید شد.

محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در خصوص دستگیری معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار داشت: بر اساس گزارش واصله از سوی مراجع نظارتی، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان از سوی دادسرای قزوین تحت تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد که علت این دستگیری، برخی تخلفات مالی بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به بررسی اسناد مالی و اداری این اداره کل مشاهده شده اموال و وجوهی که می بایست در امورات اداری و برنامه های فرهنگی هزینه شود توسط متهم این پرونده توسط حساب های واسطه ای برداشت و تصاحب شده است؛ اتهامات مطرح شده در این پرونده که متهم آن دیروز دستگیر شده اختلاس و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است که این پرونده در دادسرای قزوین در حال رسیدگی است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: این اطمینان را به مردم می دهیم که دستگاه قضایی با هیچ شخص و مقامی عهد اخوت نبسته است و همانند گذشته با کسانی که مرتکب جرمی شوند فارغ از هر پست، مقام و جایگاهی که دارند، برخورد خواهیم کرد.

این مقام قضایی استان به تشدید نظارت دستگاه های نظارتی و مراجع نظارتی درون سازمان ها تاکید کرد و گفت: تحقق این امر می تواند در کاهش تخلفات از سوی برخی مدیران اثرگذار است و در این راستا دستگاه قضایی آمادگی دریافت گزارشات مردمی را نیز دارد و در صورت مشاهده تخلفات از سوی سازمان ها موارد را به دستگاه قضایی و دستگاه های نظارتی اطلاع دهند.

قاسمی مطرح کرد: تمام اخبار مربوط به روند رسیدگی به این پرونده و سایر پرونده ها در زمان مناسب توسط روابط عمومی دادگستری قزوین به اطلاع مردم و اصحاب رسانه خواهد رسید و مردم به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی نداشته باشند. 

گفتنی است در چندماه گذشته، رسیدگی به تخلفات اداری در استان قزوین به همت سازمان بازرسی و دادستانی و دادگستری قزوین روند مناسبی را به خود گرفته و طی ماه‌های اخیر شاهد دستگیری متخلفان در ادارات مختلف استان از جمله اداره میراث فرهنگی و شهرداری بوده ایم که این اقدامات ارزنده می تواند زمینه ساز رضایت مردم در برخورد با تخلفات باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.