دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: تولید محصولات زیستی در کشور حدود یک میلیارد دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به ارمغان آورده است.

فناوری زیستی یک میلیارد دلار را به کشور بازگرداند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در دومین کنگره بین‌المللی داروسازی نوین اظهار کرد: تاکنون با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته در این ستاد حدود یک میلیارد دلار از محل تولید داخل صرفه‌جویی ارزی شده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره مأموریت‌ها و اهداف این ستاد تصریح کرد: رویکرد ما در ستاد، توسعه محور است و تمام تلاش ما این است تا با اثربخشی و کارایی بالا در تولید داروهای زیستی داخل کشور، به کاهش ارزبری در کشور کمک کنیم.

به گفته وی، در حال حاضر تعداد داروهای زیست فناوری موجود در بازار جهانی ۱۴۶ قلم است و از این تعداد، ۲۲ دارو در بازار ایران موجود است که تعدادی داروی منوکلونال آنتی بادی و تعدادی هم داروی نو ترکیب هستند.

او همچنین بیان کرد: داروهای زیستی داروهایی هستند که از منابع زیستی گرفته شده باشند؛ واکسن، خون و فرآورده‌های آن، یاخته‌ها، آلرژن‌ها، بافت‌های زیستی و پروتئین‌های نوترکیب‌، شناخته شده‌ترین انواع زیست‌داروها به شمار می‌روند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.