نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون و بشیر الحداد معاون رئیس پارلمان عراق، بر ضرورت تکمیل کابینه وزارتی پس از پایان تعطیلات مجلس و حل مشکلات موجود میان اقلیم کردستان و بغداد تاکید کردند.

"تکمیل کابینه عراق" موضوع رایزنی "مالکی" و "الحداد"

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دفتر اطلاع رسانی رئیس ائتلاف دولت قانون در بیانیه‌ای اعلام کرد نوری المالکی در دفتر خود، بشیر الحداد معاون رئیس پارلمان را به حضور پذیرفت که طی آن آینده روند سیاسی و تلاش‌ها برای تکمیل کابینه وزارتی پس از پایان تعطیلات مجلس بررسی شد.

بر اساس این بیانیه، دو طرف خواستار توسعه روابط میان اقلیم و دولت فدرال(بغداد) و حل تمام مشکلات موجود در راستای خدمت به ملت عراق شدند. به گزارش شبکه السومریه، مالکی بر اساس این بیانیه بر ضرورت مشارکت گروه‌های سیاسی داخل پارلمان در حمایت از قانونگذاری و تصویب قوانینی شد که خدشه‌ای به زندگی شهروندان وارد نمی‌کند. وی همچنین تمام گروه‌های شرکت کننده در روند سیاسی را به اعمال نقش ملی خود در حفظ همبستگی ملی و همزیستی مسالمت آمیز میان تمام عراقی‌ها دعوت کرده است.

خبر دیگر اینکه اتحادیه میهنی کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد برگزاری نشست محلی اقلیم کردستان منوط به امضای توافق‌نامه با حزب دموکرات است.

این اتحادیه بر ضرورت تحقق مشارکت واقعی در تصمیم‌گیری‌ها تاکید کرد. در این بیانیه آمده است دفتر سیاسی اتحادیه میهنی امروز چهارشنبه نشستی را به ریاست کوسرت رسول معاون دبیرکل اتحادیه میهنی با حضور برهم صالح معاون دوم اتحادیه در شهر سلیمانیه با هدف بررسی برخی پرونده‌های مهم برگزار کرد که این نشست به بررسی طرح سیاسی و دولتی در عراق و اوضاع سیاسی و مذاکرات درباره توافق سیاسی میان اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان درباره مسائل مرتبط به بغداد، اوضاع کرکوک و تشکیل دولت آتی در اقلیم کردستان اختصاص داشت.

درخواست حکیم از سازمان ملل درباره داعش

خبر دیگر اینکه سید عمار حکیم رئیس ائتلاف اصلاح و بازسازی عراق با کریم احمد خان مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل و رئیس تیم این سازمان برای بازخواست در زمینه جنایات گروه تروریستی داعش دیدار کرد که طی آن حکیم خواستار طبقه‌بندی جنایات داعش به عنوان جنایات کشتارجمعی و ضد بشری شد.

بیانیه دفتر حکیم آورده است در این دیدار، حکیم در جریان ماهیت و ماموریت تیم سازمان ملل و  تلاش‌های آن برای تحقیق درباره جنایات داعش قرار گرفت و تاکید کرد ملت عراق با تمام طیف‌هایش بیشتر از تمام ملت‌های جهان از جنایات گروه تروریستی داعش آسیب دیده‌اند.

وی افزود عراقی‌ها در معرض جنایات کشتار و شکنجه و سوزانده شدن به دست تروریست‌های داعشی قرار گرفتند و داعش تمدن عراق را هم هدف قرار داد و برای ضربه زدن به هویت اسلامی و ملی آن تلاش کرد.

حکیم بر ضرورت تحقیق درباره جنایات داعشی‌ها و ثبت آن و مطلع کردن جامعه جهانی از این جنایات و نیز طبقه‌بندی آن به عنوان جنایات کشتار جمعی و جنایات علیه بشریت و نیز براهمیت ارتباط و هماهنگی و همکاری با نهادهای دولتی عراق و تیم‌های بین‌المللی فعال در عراق تاکید کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.