مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از معرفی جاذبه ها و ظرفیت های خراسان رضوی در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران خبرداد.

ظرفیت‌های گردشگری خراسان رضوی ناشناخته است
به گزارش قدس آنلاین ؛ ابوالفضل مکرمی فر  در خصوص حضور خراسان رضوی در نمایشگاه ملی گردشگری اظهار کرد: دوازدهمین نمایشگاه از ظهر سه شنبه با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور آغاز به کار کرد و دراین نمایشگاه 22 مورد تاسیسات گردشگری ازخراسان رضوی حضور دارند. 
وی با اشاره به ظرفیت های خراسان رضوی درجذب سرمایه گذار برای حوزه گردشگری اظهار کرد: این استان قطب گردشگری مذهبی ایران است و در حال حاضر بیش از 270 مورد تاسیسات گردشگری با حدود 8 هزار میلیارد تومان سرمایه در حال اجراست. 
مکرمی فر تاکید کرد: در حال حاضر پروژه های تاسیسات گردشگری استان حدود 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 
وی به نقش تاثیر گذار این پروژه در اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در استان اشاره کرد و گفت: بیش از 10 هزار نفر به صورت مستقم در این تاسیسات گردشگری شاغل خواهند شد. 
مکرمی فر یادآورشد: در حال حاضر حدود 2230 واحد تاسیسات گردشگری فعال وجود دارد که نقش اساسی در رونق اقتصادی استان دارند. 
وی به سیاست های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در زمینه هدایت سرمایه گذاران به شهرستان های خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: تمرکز سرمایه و جمعیت در مشهد از چالش های مرکز استان است از طرفی این تمرکز موجب مهاجرت از شهرستان ها به مرکز استان شده است در حالی که تقریبا بخش زیادی از ظرفیت های گردشگری شهرستان های استان کمتر مورد توجه قرار گرفته است. 
مکرمی فر ادامه داد: تلاش داریم تا زمینه حضور گردشگران را در شهرستان ها فراهم کنیم و از طرفی از ظرفیت ها و گردشگری متناسب با شهرستان که همان بوم گردی است نیز بهره گرفته و اقتصاد شهرستان را مبتنی بر گردشگری و توسعه محلی رشد و رونق دهیم. 
وی تاکید کرد: علاوه بر این، توزیع سفر و توقف زائران و مسافران را در مسیر جاده های استان که به مشهد منتهی می شود را برنامه ریزی کرده ایم. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران اظهار کرد: حضور اقامتگاه های بوم گردی، دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و حوزه های سرمایه گذاری گردشگری در این نمایشگاه فرصتی را فراهم می کند تا استان خراسان رضوی به مردم و جامعه هدف مخاطب معرفی شود. 
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.