قزوین_ حجت الاسلام میلاد قلی پور گفت: طرح ویژه «هنر رضایت از زندگی» دارای چندین مرحله است و اجرای این طرح به منظور پیشگیری از طلاق از ماه بهمن آغاز شده است و تا پایان سالجاری ادامه دارد.

اجرای طرح ویژه "هنر رضایت از زندگی" تا پایان سال ادامه دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام میلاد قلی پور مدیر پایگاه فرهنگی اجتماعی سلامگاه قزوین در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، با بیان اینکه مناطق آسیب پذیر بیشترین اعتیاد و افراد مهاجر را به خود اختصاص می دهد، اظهار داشت: یک نظام نامه تعریف شده است تا دستگاههای دیگر هم از اعتبار فرهنگی بتوانند برای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کنند.

وی افزود: اجرای طرح پیشگیری از طلاق را در محله های آسیب پذیر شروع کرده و تلاش کرده ایم تا در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ورود پیدا کنیم و از جمله برنامه هایی که در برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی پیش بینی شده است می توان به ارائه آموزش های حین ترک اعتیاد و پس از ترک اشاره کرد؛ پیگیری مطالبات قانونی این خانواده ها را شروع کردیم و با تمام تلاش برآن شدیم تا برای تحقق خواسته های قانونی آنها، دستگاه ها را پای کار بیاوریم.

قلی پور اضافه کرد: طرح ویژه «هنر رضایت از زندگی» دارای چندین مرحله است و اجرای این طرح به منظور پیشگیری از طلاق از ماه بهمن آغاز شده است و تا پایان سالجاری ادامه دارد؛ در حوزه های مختلف آسیب ها مانند فقر، بیکاری، طلاق و اعتیاد اولویت تعیین کردیم و از حوزه های مختلف موضوع بررسی شد که نگاه تلخی به طلاق در جامعه وجود دارد اما باید برای کاهش آن برنامه ریزی کنیم.

مدیرپایگاه فرهنگی اجتماعی محله سلامگاه قزوین یادآور شد: در اجرای این طرح سعی کرده ایم تا از ظرفیت های سایر دستگاه ها همچون سازمان فرهنگی و وزشی شهرداری، بهزیستی، کمیته امداد، استانداری استفاده کنیم تا شاهد اثرگذاری بیشتر طرح باشیم.

وی اضافه کرد: در گام نخست برگزاری مسابقه کتابخوانی را آغاز کردیم و چندین کتاب مورد بررسی قرار گرفت؛ کتاب هنر رضایت از زندگی در ۵۰۰ صفحه انتخاب شده و آن را تلخیص کرده ایم و یک سری مطالب به آن اضافه شده و به زبان ساده تلاش کردیم تا مطالب منتقل شود.

قلی پور اضافه کرد: در مرحله دوم معرفی کلاس های آموزشی در ۱۶ منطقه از ۵ تا ۲۵ جلسه آموزشی را برنامه ریزی کردیم و ۵ نکته از جمله تغذیه در خانواده، طلاق در خانواده تفاوت های زن و مرد و فضای مجازی در خانواده ها در حوزه آموزشی با حضور اساتید استانی برگزار می شود.

مدیرپایگاه فرهنگی اجتماعی محله سلامگاه قزوین برآورد هزینه برای اجرای طرح کاهش آسیب های اجتماعی برای هرپایگاه را ۱۰۰ میلیون تومان و در سال یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.