البرز- حسین طرق گفت: بیش از ۳۰ درصد دارو و واکسن های دامپزشکی کشور در استان البرز تولید می شود.

سهم ۳۰ درصدی البرز از تولید دارو و واکسن‌های دامپزشکی کشور

حسین طرق معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به گوشه ای از دستاوردهای دامپزشکی استان اظهار کرد: تمامی خدمات دامپزشکی اعم از درمانی، آزمایشگاهی، واکسیناسیون و حتی پخش دارو و واکسن  قبلا تنها در ادارات دولتی انجام می گرفت.

وی افزود: امروزه با اجرای سیاست های برون سپاری و اشتغالزایی، این اختیارات به مردم و به بخش خصوصی واگذار شده و نظارت عالیه و بخش حاکمیتی آن در ادارات دولتی انجام می پذیرد.

طرق با اشاره به تولید بخش عمده تولید واکسن در کشور ادامه داد: استان البرز با تولید بیش از ۳۰ درصد واکسن و داروی های دامپزشکی کشور در رتبه برتر کشور از این حیث قرار دارد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرزبا اشاره به ریشه کنی بیماری طاعون گاوی در سال ۱۳۸۷ گفت: بهره گیری از ۱۰ سامانه الکترونیکی جهت انجام خدمات غیرحضوری همچنین گزارش گیری و گزارش دهی در مورد تمامی عملیات دامپزشکی و همچنین تکریم ارباب رجوع از دیگر دستاوردهای رقم خورده بوده است.

طرق در پایان افزود: در استان البرز تعداد ۱۱ مرکز مایه کوبی در بخش خصوص فعال است و انجام واکسیناسیون دام و طیور را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.