نرخ بیکاری کره‌جنوبی در ماه ژانویه، درحالی به بالاترین نرخ ۹ ساله ۴.۴ درصدی جهش کرد که افزایش حداقل دستمزد، منجر به کاهش مشاغل کم‌درآمد شد.

نرخ بیکاری کره‌جنوبی به بالاترین سطح ۹ ساله جهش کرد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، نرخ بیکاری کره‌جنوبی در ماه ژانویه، درحالی به بالاترین نرخ ۹ ساله ۴.۴ درصدی جهش کرد که افزایش حداقل دستمزد، منجر به کاهش مشاغل کم‌درآمد شد.

 حذف این مشاغل در شرایطی به چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا آسیب می‌زند که جنگ تجاری بین آمریکا و چین، که بزرگترین شرکای تجاری کره‌جنوبی هستند، صادرات کره‌جنوبی، که ششمین صادرکننده بزرگ جهان است، را به خطر انداخته است.

 این باعث افزایش فشارها بر اقتصاد و تعمیق تنش‌های سیاسی وارد بر رییس‌جمهور مون جائه این، شده است.

 نرخ بیکاری ۴.۴ درصدی ماه ژانویه، بیشترین نرخ بیکاری از زمان ثبت نرخ ۴.۷ درصدی ژانویه ۲۰۱۰ تا کنون است. طبق داده‌های آماری منتشر شده، بیشتر مشاغل از دست رفته در بخش‌های تولیدی و ساخت‌وساز بوده‌اند.

صادرات ماه ژانویه با سومین ماه متوالی کاهش در فروش کالا به چین، افت کرد و به مشکلات و فشارهای وارد بر مشاغل بخش‌های تولیدی و خدماتی افزود.

لی سانگ جائه، تحلیل‌گر شرکت سرمایه‌گذاری و اوراق انجین، می‌گوید: اگر کاهش صادرات ادامه داشته باشد، تولیدکنندگان نرخ استخدام خود را بیش از این هم کاهش خواهند داد.

 افزایش ۲۹ درصدی حداقل دستمزد، ظرف تنها ۲ سال اخیر، منجر به کاهش شدید مشاغل با دستمزد پایین در بین بخش‌های خرده‌فروشان، تولیدکنندگان و ساخت‌وساز شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.