قزوین_ داود محمدی گفت: باید شهرستانهای استان هم به این دستگاهها مجهز شوند.

شهرستان های قزوین به ایستگاههای سنجش آلودگی هوا مجهز شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، داود محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ظهر روز پنجشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان که در استانداری قزوین با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط کشور و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: بیابانی شدن برخی از اراضی استان از جمله محدوده جنوب شهرستان آبیک به سمت بوئین زهرا را شاهد هستیم که این وسعت ۱۰۰ هزار هکتار را پوشش می دهد.

وی با بیان اینکه باید از توسعه بیابانی شدن اراضی جلوگیری کنیم، افزود: عدم جلوگیری از بیابانی شدن جنوب شهرستان آبیک به سمت بویین زهرا می توان مشکلاتی را برای استان های هجوار از جمله تهران و البرز هم به وجود بیاورد.

محمدی تعداد ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در استان قزوین را دو ایستگاه برشمرد و یادآور شد: باید شهرستانهای استان هم به این دستگاهها مجهز شوند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قنوات و چشمه سارها منبع مناسبی برای آب است و باید به این منابع توجه ویژه ای شود؛ برای نمونه باید برای لایروبی قنوات اقدام شود.

 وی خاطرنشان کرد: مقرر شده بود تا ۵۰ درصد اعتبارات آلایندگی به قزوین اختصاص داده شود اما این امر اجرایی نشد.

محمدی اضافه کرد: پیوست زیست محیطی جاده قزوین به الموت و تنکابن می تواند آماده شود و این جاده مسیر را به نصف کاهش می دهد.

گفتنی است در این نشست جمعی از مسئولان و مدیران استان قزوین نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.