شورای امنیت سازمان ملل حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان را محکوم کرد و از همه کشورها خواست برای پاسخگو کردن عوامل و حامیان آن با ایران همکاری کنند.

شورای امنیت حادثه تروریستی در زاهدان را به شدت محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شورای امنیت سازمان ملل متحد حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان را به شدت محکوم کرد و از همه کشورها خواست برای پاسخگو کردن عوامل و حامیان آن با دولت ایران همکاری کنند.

در بیانیه روز پنج شنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد آمده است: اعضای شورای امنیت به شدت حملات تروریستی شوم و بزدلانه را که در ۱۳ فوریه ۲۰۱۹ در استان سیستان و بلوچستان رخ داد و به کشته شدن ۲۷ نفر و زخمی شدن ۱۳ نفر دیگر منجر شد، محکوم می‌کنند.

۱۵ عضو شورای امنیت ضمن ابراز عمیق‌ترین همدردی و تسلیت به خانواده قربانیان و دولت ایران، آرزو کردند مجروحان هر چه سریعتر بهبود یابند.

بیانیه شورای امنیت می‌افزاید: اعضای شورای امنیت مجددا تایید می‌کنند تروریسم در تمام اشکال آن یکی از جدی‌ترین تهدیدات برای صلح و امنیت بین المللی است. عاملان، سازمان دهندگان، سرمایه گذاران و حامیان این اقدامات تروریستی باید پاسخگو شده و به دست عدالت سپرده شوند. از همه کشورها هم می‌خواهیم به موجب وظایف خود تحت قوانین بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت، به طور فعال با دولت ایران و سایر مقامات مربوط در این زمینه همکاری کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد هرگونه اقدامات تروریستی در هر کجا و هر زمان را صرف نظر از انگیزه‌های آنها، جنایت توجیه ناپذیر دانست و تصریح کرد: همه کشورها باید با هر وسیله‌ای بر اساس منشور ملل متحد و سایر وظایف خود تحت قوانین بین المللی از جمله قوانین بین المللی حقوق بشر، قوانین بین المللی پناهندگان و قوانین بین المللی بشردوستانه با تهدیدات صلح و امنیت بین المللی ناشی از اقدامات تروریستی مقابله کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، در پی جنایت تروریستی در جاده خاش-زاهدان ۲۷ نفر شهید و ۱۳ تن مجروح شدند. این حمله تروریستی دو روز پس از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن انجام شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.