مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: کودکان بدسرپرست در این استان ۲ هزار نفرند و به همین تعداد نیز کودک امدادبگیر در خانواده تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات آن استفاده می‌کنند.

۲ هزار کودک در استان بدسرپرست هستند

به گزارش قدس آنلاین ، حمیدرضا پوریوسف در حاشیه همایش خیرین بهزیستی که در تایباد برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار زن سرپرست خانوار  در استان تحت پوشش این نهاد هستند و بهزیستی استان از لحاظ بُعد خانوار ۴۹۰ هزار نفر را پوشش داده است.

وی با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی برش اشتغال در خراسان رضوی، افزود: از ابتدای امسال تاکنون حدود چهار هزار نفر برش اشتغال در استان برای افراد تحت پوشش ایجاد شده است.

پوریوسف بیان کرد: ۱۲ هزار نفر از افراد معلول و غیرمعلول جامعه هدف بهزیستی استان نیازمند و فاقد مسکن هستند، در سال جاری ۳۵۰ مسکن تحویل شده و طی ۱۰ سال گذشته تاکنون پنج هزار مسکن تحویل مددجویان شده است.

وی به ۱۵۰ مسکن در حال ساخت اشاره کرد و افزود: طبق تفاهم‌نامه با آستان قدس رضوی و قرارگاه شمال شرق سپاه ثامن‌الائمه(ع) ۳۰۰ واحد مسکن با اعتبارات استانی برای شهرستان‌های تایباد، تربت‌جام، صالح‌آباد و خواف پیش‌بینی شده که از این تعهد، ۱۸ واحد در دهه فجر امسال افتتاح و تعدادی در تربت‌جام و خواف کلنگ‌زنی شده و فاز بعدی در شهرستان تایباد اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: از مجموع ۲۹ شهرستان در استان ۲۰ شهرستان بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت از خدمات اورژانس ۱۲۳ بهره‌مند هستند که این آمار نشان می‌دهد ۹۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش اورژانس اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۱۱۶ هزار فرد معلول در این استان تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.