۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶
کد خبر: 644410

همین وادادگی‌ها و خودباختگی‌های برخی از دولتمردان است که گستاخی امروز دشمنان را درپی داشته و باعث شده که هر روز مشکل جدیدی به ملت تحمیل شود.

به گزارش قدس آنلاین، حسین شریعتمداری در شماره امروز کیهان در واکنش به موضع سازشکارانه مشاور روحانی نوشت:

بعد از حمله تروریستی به اتوبوس حامل برادران سپاه در جاده خاش به زاهدان که شهادت ۲۷ تن از آن عزیزان تامین‌کننده امنیت کشور را در پی داشت آقای حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور و رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری توئیت کرد که:

«مرزبانان ما به شهادت رسیدند. اما، ما در دام چرخه خونین و باطل انتقام نخواهیم افتاد. مسئولیت بر عهده آمران و دیه بر عهده عاقله است»!
۱- آقای آشنا در این نوشته کوتاه، حکم اسلامی قصاص را که در تمامی ادیان الهی نیز وجود دارد و به تعبیر قرآن کریم «حیات‌آفرین» است، انکار کرده‌اند -وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاهًٌْ یَا أُولِی الْأَلْبَابِ- (۱۷۹- بقره)

این حکم تضمین‌کننده جان انسان‌های بیگناه و تامین‌کننده امنیت جوامع است و کسانی که قصاص قاتل را ناموجه قلمداد می‌کنند برخلاف پُز به اصطلاح انسان‌دوستانه‌ای! که می‌گیرند، از رواج قتل و جنایت دفاع کرده‌اند و بین قاتل که مرتکب ظلمی بزرگ شده است و مقتول که بی‌گناه کشته شده است، جانب قاتل را گرفته و قاتلان را به ارتکاب جرایم بعدی تشویق کرده‌اند! این قصه اگرچه سر دراز دارد ولی کوتاه سخن اینکه شواهد نشان می‌دهد اظهار نظر آقای آشنا از روی نا آگاهی بوده است!. گفتنی است که در آیه شریفه نیز «اولی الالباب / خردمندان» مورد خطاب هستند.

۲- ضمن آنکه انتقام، حق قانونی، منطقی و انسانی اولیای دم است، حق مسلم نظام اسلامی نیز هست. به گونه‌ای که حتی اگر اولیای دم نیز از حق خود صرفنظر کنند- که هرگز نخواهند کرد- نظام اسلامی برای حفظ امنیت مردم و پاسداری از حریم اسلام و انقلاب باید تروریست‌ها را به سختی مجازات کند که هلاکت آنها کمترین مجازاتی است که در این دنیا متحمل می‌شوند و عذاب الیم آنان به آن سرای موکول شده است. با این حال آقای آشنا می‌نویسد: «اما، ما در دام چرخه خونین و باطل انتقام نخواهیم افتاد»! و توضیح نمی‌دهد که منظورش از «ما» چه کسانی است؟! و ایشان در کدام سوی ماجرا ایستاده است؟! و به قول همسر یکی از ۲۷ شهید بزرگوار؛ «آقای آشنا، شما از جانب خودت حرف بزن»!

۳- مشاور رئیس‌جمهور در حالی «انتقام» از تروریست‌ها و مدیران و رؤسای آنها را «دام چرخه خونین و باطل»! می‌نامد که علاوه بر تاکید تمامی نظام‌های حقوقی دنیا، و گواه عقل سلیم، در کلام خداوند تبارک و تعالی نیز بر انتقام تاکید شده است. «إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنتَقِمُونَ… ما از مجرمان انتقام می‌گیریم» (۲۲- سجده). و یا «فَانتَقَمنا مِنَ الَّذینَ أَجرَموا وَکانَ حَقًّا عَلَینا نَصرُ المُؤمِنینَ… از مجرمان انتقام گرفتیم (و مؤمنان را یاری کردیم)؛ و یاری مؤمنان، همواره حقّی است بر عهده ما» (۴۷- روم). و...

۴- و بالاخره، همین وادادگی‌ها و خودباختگی‌های برخی از دولتمردان است که گستاخی امروز دشمنان را درپی داشته و باعث شده که هر روز مشکل جدیدی به ملت تحمیل شود. انگار خواجه شیراز، این بیت از غزل خود را در وصف همین آقای آشنا سروده است!

آنجا که می‌گوید:

من از بیگانگان هرگز ننالم

که با من هر چه کرد آن «آشنا» کرد

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    0 0
    حرف هر دو بزرگوار جای تامل است باید شرایط زمانی ومکانی لحاظ شود در مسایل مهم بایدمنتظر تصمیم شورای عالی امنیت ملی شد
  • بی نام ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    0 0
    ایشون با کراوات خوشگل می افتن! اومد یه حرف روشنفکرانه بزنه خراب شد.