محمد جواد ابطحی گفت: اگر طرح شفافیت دستمزد و حقوق مسئولان رای بیاورد، بدون شک جلوی بسیاری از ریخت و پاش ها و حقوق های نجومی گرفته می شود.

با طرح "شفافیت حقوق مسئولان" جلوی بسیاری از "حقوق‌های نجومی" گرفته می‌شود

محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر درباره لزوم شفاف سازی حقوق و اموال مسئولان از جمله نمایندگان مجلس در شرایط سخت اقتصادی جامعه، اظهار داشت: نمایندگان مجلس علاوه بر حقوق خود که با توجه به میزان سوابق و تحصیلات شان رقمی بین ۷ تا ۸ میلیون تومان است، هزینه ای را هم بابت دفتر نمایندگی دریافت می کنند. تعدادی از نمایندگان در طرحی خواستار شفاف سازی حقوق مسئولان و نمایندگان بودند اما گویا عده ای بخاطر منافع خودشان تمایلی به شفاف سازی نیستند.

ابطحی ادامه داد: طبق ماده ۲۹ برنامه توسعه، ما خواستار شفافیت و مشخص شدن میزان حقوق و دستمزد مسئولان و مدیران بودیم منتهی برخی از آقایان نمی خواهند این اقدام مثبت صورت گیرد. حتی این موضوع هم مطرح شد که اعلام حقوق نمایندگان برای آن دسته از نمایندگانی که با این اقدام هستند، صورت بگیرد که در نهایت با آن مخالفت کردند. همچنین طرحی را هم در بودجه سال گذشته ارائه دادیم که طبق آن حقوق نمایندگان نباید از میزان ۷ میلیون تومان در سال افزایش یابد، درحالیکه همان طرح هم مورد پذیرش قرار نگرفت.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: ما چگونه انتظار شفاف سازی حقوق مسئولان و مدیران دولتی را داریم، درحالیکه چندی پیش خود نمایندگان طرح دو فوریتی شفافیت دستمزد و حقوق مسئولان و نمایندگان را به مجلس آوردند اما پس از آن در جلسه علنی به ادامه بررسی طرح بصورت دو فوریتی رای ندادند.

نماینده مردم خمینی شهر همچنین گفت: نماینده اختیار رای دارد و خودش یک روز طرحی را به صحن مجلس می آورد و روز دیگر به دو فوریت همان طرح رای نمی دهد و در نهایت قوانینی را در راستای منافع خودش به تصویب می رساند. اگر طرح شفافیت دستمزد و حقوق مسئولان رای بیاورد، بدون شک جلوی بسیاری از ریخت و پاش ها و حقوق های نجومی گرفته می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.