قزوین_ حجت الاسلام نورالله قدرتی گفت: در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش تفاهم نامه همکاری میان دادگستری استان و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین امضا شد.

تفاهم نامه همکاری دادگستری با شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قزوین منعقد شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی رییس کل دادگستری این استان گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین در راستای ترویج فرهنگ صلح وسازش، تعمیق فرهنگ پیشگیری و کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تفاهم نامه امضاء کرد.

حجت الاسلام نورالله قدرتی در تشریح جزییات انعقاد این تفاهم نامه گفت: جرائم و آسیب های اجتماعی به عنوان اموری که نظم عمومی جامعه را برهم می زنند بسیار دارای اهمیت است و پیشگیری بهترین و کم هزینه ترین راه برای مقابله با این مخاطرات اجتماعی است و امر پیشگیری باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

رییس کل دادگستری قزوین افزود: امروز در جامعه شاهد افزایش آسیب های اجتماعی به طرق گوناگون بخصوص در بین نسل جوان هستیم و پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی به تنهایی توسط دستگاه قضایی علی رغم همه تلاش ها، محقق نخواهد شد و ما بر این باوریم اگر بخواهیم آسیب ها، معضلات و مخاطرات اجتماعی کاهش یابد همه مردم و دستگاه ها بخصوص نهادهای متولی امر فرهنگ باید به میدان بیایند و گام های موثری در این جهت برداشته شود.

مقام ارشد قضایی استان خاطرنشان کرد: جامعه روحانیت بخصوص ائمه جمعه به پشتوانه اعتماد مردمی نقش بی بدیلی در جهت هدایت و آگاه سازی جامعه از جرائم و آسیب های اجتماعی دارند و از این ظرفیت باید به خوبی بهرمند شد.

وی با بیان این که  تعمیق باورها و ارزش های دینی بهترین راه مقابله و پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی است، تصریح کرد: باید از ظرفیت تریبون ائمه جمعه، مساجد، حسینیه‌ها و روحانیون برای رفع مشکلات جامعه بویژه کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی بهره گرفت و لازم است در این خصوص با ترویج اقدامات فرهنگی با نگاه دینی و آموزه های اسلامی در خانواده ها بتوانیم از پدیده های شوم اجتماعی جلوگیری کنیم.

رییس کل دادگستری قزوین در ادامه بیان داشت: محور عمده همکاری دو مجموعه در راستای ترویج فرهنگ صلح وسازش ، تعمیق فرهنگ پیشگیری در زمینه های آموزشی، ترویجی، فرهنگی، اجتماعی، مطالعات علمی، پژوهشی و راهبردی است.

 قدرتی اظهار داشت: از جمله اهداف این تفاهم نامه بهره گیری بهینه از امکانات و ظرفیت های موجود در راستای ترویج و تعمیق فرهنگ صلح و سازش و پیشگیری، برگزاری نشست ها و کارگاه های علمی و آموزشی، اشتراک گذاشتن تجارب علمی یکدیگر، انجام پژوهش‌ های مشترک، ارایه مشاوره حقوقی به گروه های هدف، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کار گروهی، کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی، ارتقاء سطح کیفی فعالیت ها، اطلاع رسانی،  تبادل نظر  در حوزه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و پیشگیرانه، تحقق حق و عدالت در جامعه براساس آموزه های دینی و معارف اهل بیت(ع) می باشد.

حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه دراستان قزوین نیز با اشاره با جایگاه نماز جمعه به عنوان ستاد جریان ساز، از آمادگی شورای سیاستگذاری برای همکاری به منظور ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، گسترش فرهنگ صلاح وسازش، نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری تاکید نمودند.

در پایان نشست، این تفاهم نامه بین حجت الاسلام والمسلمین حیدری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین و حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نسب مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه دراستان قزوین به امضاء رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.