خراسان شمالی- ولی الله حیاتی گفت: با توجه به تغییر و تحولات سریع عصر حاضر و نیز تغییر الگوی مصرف محصولات فرهنگی، تولیدات سینمایی و نمایش به عنوان منابر جدید می توانند نقش بسیار موثری در توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه داشته باشند.

برگزاری جشنواره‌های قرآنی کار بدیع و ابتکاری است

ولی الله حیاتی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در گفتوگو با خبرنگار قدس آنلاین، در خصوص برگزاری جشنواره قرآن و عترت در استان گفت: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است و یکی از راهبردهای مهم فرهنگی آن پیوند دین با تمام شئونات زندگی بشر است، برگزاری جشنواره ها و مسابقات هنری با موضوع قرآنی و استفاده از توانمندی هنرمندان شاخص استان برای معرفی آموزه های قرآنی یک کار بدیع و ابتکاری است.

ولی الله حیاتی، در خصوص حمایت های استانداری برای هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره ها در سال های آینده، افزود: یکی از اولویت های کاری دولت تدبیر و امید، حمایت از فعالیت های دینی و قرآنی در حوزه فرهنگ و هنر است و استانداری نیز به عنوان نماینده عالی دولت در استان از برگزاری چنین جشنواره هایی که می تواند زمینه مطالعه و کنکاش هنرمندان را در عرصه معرفت دینی بیشتر نمایند، حمایت می کند.

وی همچنین در خصوص ترویج آموزه های قرآنی نیز اظهار داشت: با توجه به تغییر و تحولات سریع عصر حاضر و نیز تغییر الگوی مصرف محصولات فرهنگی، تولیدات سینمایی و نمایش به عنوان منابر جدید می توانند نقش بسیار موثری در توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه داشته باشند.

حیاتی با اشاره به تاثیر برگزاری این چنین جشنواره ها با موضوع قرآن و عترت بر جوانان و نوجوانان گفت:با توجه به جنگ نرم دشمنان و اینکه به دنبال تغییر الگوی مصرف جوانان و نوجوانان هستند، برگزاری این چنین جشنواره هایی خوراک فکری و فرهنگی مناسبی در اختیار این قشر قرار دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی، با بیان اینکه تمسک و عمل به قرآن کریم و بهره مندی از الگوهای عملی قرآن، زیربنای ساخت ستون های سبک زندگی اسلامی است، افزود: از آنجائی که قرآن کریم تمامی زوایای زندگی فردی و اجتماعی انسان را در نظر دارد، لازم است صاحبان اندیشه و برنامه ریزان با استفاده از آموزه های این منبع حیاتی راه سعادت انسانها را هموار کنند.

گفتنی است هفته قرآن و عترت خراسان شمالی ٢٧ بهمن ماه آغاز و تا دوم اسفند ماه سال جاری ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.