خوزستان- پروژه های جدید آبرسانی یکی پس از دیگری با حضور مقامات دولتی افتتاح می شوند و مردم دبه به دست «امید» هم به خانه می برند شاید فردا دیگر برصف آب نباشند.

پروژه‌های آب‌رسانی سراب می‌رسانند/ مهدیس در بی‌آبی کامل

قدس آنلاین- طیبه قاسمی؛ پروژه های جدید آبرسانی یکی پس از دیگری با حضور مقامات دولتی افتتاح می شوند و مردم دبه به دست «امید» هم به خانه می برند شاید فردا دیگر برصف آب نباشند.

۱۷ سال از ابتدای دهه هشتاد که پروژه غدیر کلید خورده و به فازهای گوناگون دسته بندی شد می گذرد اما هنوز چند روز  متوالی، آب سالم از گلوی مردمی که صاحب ۵ رودخانه پر آب کشورند پایین نرفته، معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان خشکسالی و تغییر اقلیم را مسبب کم آبی دانسته با این وجود باران آنقدر فراوان است که به سیل منجر می شود اما در گرما و سرمای زمستان شیوه جدید تقسیم آبی خوزستان در قرن تکنولوژی تانکرهایی آب است که متاسفانه همان هم چون کارون آب سالمی برای شرب نیست.

هنوز هم ۳۰ درصد آب های جاری کشور در خوزستان جریان دارد تا با بذل و بخشش حتی صرف گلها و زیبا سازی شهرهای دیگر شود! هنوز رحمت خداوند بر مردم این دیار می بارد تا جای خالی مسئولان شهری اش را در مطالبه گری بگیرد اما «آب نیست» نمایندگان میان باران هم بلند تر از تمام اعتراضات مردم است که راه به جایی نبرده.

پیش بینی شکست غدیر

مدیریت بحران استانداری پیش از شروع طرح آبرسانی غدیر پیش بینی می کند این طرح با شکست مواجه می شود با این وجود غدیر با سفرهای پرخرج و بی ثمر هر چند ماه یک بار افتتاح می شود، چند روز بعد با تحقق پیش بینی مدیرمربوطه، استانداری خوزستان با یک عذرخواهی خبر از تامین آب شرب ازکانال سلمان را می دهد.

شلوغ شدن خیابان های مهدیس ثابت می کند تامین آب شرب برای مردم تبدیل به خیال باطلی شده قطعی کامل آب در روزهای متوالی کارد به استخوان شهروندانی است که به جای آب به سراب رسیده اند.

یکی ازساکنین مهدیس در گفتگو با خبرنگار قدس می گوید: از ابتدای ساخت منطقه مشکل آب و دفع فاضلاب داشته و ما با وجود پرداخت قبوض آب از این نعمت محرومیم.

این شهروند از خلف وعده بسیاری از مسئولان برای رساندن آب به منطقه خبر داده و عنوان می کند: تماس های مکرر اهالی با امور مشترکین آب و فاضلاب نیز مثمرثمر نبوده و بعد از ۴ روز بی آبی کامل با یک تانکر برای مردم آب آورده اند.

یکی دیگر از شهروندان منطقه که کتابی نیز درباره آلودگی های آب به رشته تحریر در آورده بیان می کند: آب های اهدایی  را اگر در سطل سفیدی خالی کنید به راحتی آلودگی هایش را می بینید، برای ما اقدامات مسئولان خلاصه به یاد گرفتن اسامی گوناگون پروژه های آبرسانی چون غدیر، سلمان و الخ شده که هر کدام بیشتر از دیگری ناامیدمان می کند.

او از محرومیت منطقه از انشعابات دولتی خبر داده، اشاره می کند: ۸ سال پیش ۲۴۰ هزار تومان هزینه فاضلاب دادیم با این وجود ۲میلیون به پیمانکار و ۱۰۰ تومان در ماه برای ایجاد و تخلیه چاههای جذبی فاضلاب هزینه می کنیم.

یکی از بانوان معترض به بی آبی های مکرر اظهار می کند: از سه شنبه گذشته آب قطع است، اگر آب باشد با رنگ سیاهی که دارد، قابل مصرف نیست. اگر انشعابات به قول مسئولان آبفا غیر مجاز است چطور قبض صادر می کنند، بعد از ۸ سال می گویند پول پرداختی شما را پس می دهیم! این پول امروز چه ارزشی دارد.

سلمان شکست خورد

فردوس کریمی، مدیر عامل آب و فاضلاب اهواز در رابطه به مشکل ساکنین منطقه اذعان می کند: کانال سلمان که آب این مناطق را تامین می کند سه روز پیش شکسته شده وشب گذشته  با ترمیم آن آب به شبکه باز گشته است.

کریمی ادامه می دهد: مشکل اصلی این است که بعضی از ساکنین انشعاب آب ندارند و قتی مشترک آبفا نیستند نمی توانیم مدیریتی داشته باشیم و باید عضو شبکه آب شوند تا آبرسانی برای آنها  ممکن شود با این حال دوباره مسئله را پیگیری می کنیم.

لازم به ذکر است که بر اساس مصوبه هیات دولت و طرح جامع اهواز، کوی مهدیس اهواز پس از سال ها بلاتکلیفی 2 سال پیش به کلانشهر اهواز واگذار شد، بالغ بر 40هزار نفر جمعیت در کوی مهدیس ساکن هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.