برخی منابع از احتمال دیدار محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی با اعضای طالبان افغانستان در طول سفر وی به پاکستان خبر دادند.

دیدار احتمالی ولیعهد سعودی با اعضای طالبان در پاکستان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، برخی منابع دولتی پاکستان اعلام کردند محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی احتمالا در سفرش به پاکستان که روز یکشنبه انجام خواهد شد، با نمایندگان طالبان افغانستان دیدار خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام ارشد دولت پاکستان گزارش داد ولیعهد سعودی احتمالا با نمایندگان طالبان در اسلام آباد دیدار خواهد کرد؛ جایی که طبق اعلام اعضای طالبان قرار است آنها با نمایندگان آمریکا و عمران خان، نخست وزیر پاکستان نیز دیدار کنند.

خبرگزاری رویترز همچنین به نقل از یکی از مقامات پاکستان گزارش داد: اگرچه این مسئله تاکنون فوق محرمانه بوده است؛ نشانه های قوی وجود دارد که نمایندگان طالبان افغانستان در طول سفر ولیعهد سعودی به پاکستان، با محمد بن سلمان دیدار خواهند کرد.

اظهارات مقامات پاکستانی در حالی مطرح می شود که یک مقام ارشد طالبان در قطر گفته هیچ تصمیمی در خصوص اینکه اعضای طالبان دیداری با ولیعهد سعودی داشته باشند، اتخاذ نشده است. خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از نمایندگان طالبان گزارش داد: در حقیقت، دیدار با محمد بن سلمان تاکنون جزو برنامه نبوده است؛ اما ما می توانیم در زمانی که در اسلام آباد هستیم، در این خصوص گفتگو کنیم.

همچنین دفتر وزارت خارجه پاکستان و دولت عربستان سعودی به پرسش خبرگزاری رویترز در این خصوص جواب ندادند. انتظار می رود محمد بن سلمان، روز دوشنبه پس از امضای قراردادهای تجاری در زمینه انرژی به ارزش بیش از 10 میلیارد دلار، سفر خود به پاکستان را به پایان برساند. گفتنی است پاکستان نقش حیاتی فزاینده ای را در گفتگوهای صلح افغانستان در میان رغبت آمریکا به خروج نیروهایش از افغانستان بازی کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.