نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: استانی شدن انتخابات به مردم‌سالاری دینی آسیب می‌زند.

"استانی شدن انتخابات به مردم سالاری دینی لطمه می‌زند"

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل حسن‌بیگی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، ضمن مخالفت با طرح استانی شدن انتخابات مجلس، اظهار داشت: یکی از راه‌های ارتباط مردم با پایتخت از طریق مجلس است. نماینده یک شهرستان همواره می‌تواند این ارتباط را برقرار کند، اما زمانی که نماینده شهرستان تبدیل به نماینده استان شود، ارتباط مردم با مرکز کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه استانی شدن انتخابات به مردم‌سالاری دینی ضربه می‌زند، افزود: با این روش نمایندگان هیچ تعهدی به شهرستان و حوزه انتخابیه خود ندارند که از این جهت مردم ضرر کرده و مردم سالاری دینی هم آسیب می‌بیند.

نماینده مردم دامغان در مجلس با تأکید بر اینکه با استانی شدن انتخابات پارلمان هزینه انتخابات بالا می‌رود، ادامه داد: در این روش نامزدها تنها با اتکا به شرایط مالی خاص می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

حسن‌بیگی تصریح کرد: با استانی شدن انتخابات مجلس، رقابت محلی و مشارکت در حوزه‌ها تغییر و نمایندگان دیگر پاسخگو نخواهند بود. همچنین در این شیوه انتخابات، افراد مشهور در سطح استان و ملی انتخاب می‌شوند و نخبگان از ارائه برنامه‌های خود محروم می‌مانند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه با استانی شدن انتخابات، ورود افراد وابسته به گروه‌های خاص و احزاب به مجلس افزایش می‌یابد، گفت: توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اصولا با تلاش نمایندگان مناطق کم برخوردار دنبال می‌شود؛ لذا با استانی شدن این روند با مشکل روبه‌رو می‌شود، از سوی دیگر تمرکز و رسیدگی به مسائل فرعی نیز کند می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.