محمد اسلامی گفت: امروز ۱۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری که در قالب ۲۰ پروژه دریایی و بندری است در بنادر استان هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح ۲۰ پروژه دریایی و بندری با ۱۶۰۰ میلیارد تومان در هرمزگان

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، بیست و ششمین همایش ارگان‌های دریایی کشور صبح امروز با شعار «کشتیرانی بهتر در راستای توسعه پایدار» با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس و اعضای کمسیون عمران و برخی دیگر از دست‌اندرکاران دریایی کشور در تهران آغاز شد.

در این همایش محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: از دریانوردان و فعالان دریای کشور که با ممارست خاص گردهمایی‌های دریایی را با انگیزه برگزار می‌کنند، قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد:‌دریانوردی از مؤلفه‌های اقتدار ملت‌ها است؛ ایران با ۵۹۰۰ کیلومتر مرز آبی دریایی، از مؤلفه‌های اقتدار ملی را دارا است، در اقتصاد دریامحور باید توجه کنیم که به این مؤلفه اقتدار ملی کم‌توجهی نشود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: دریا گستره عظیمی است که ما شایسته استفاده حداکثری از آن هستیم. ما نباید خود را کوچک ببینیم و از این فرصت‌ها غافل باشیم.

اسلامی اظهار داشت: تحریم‌ها از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون وجود داشته است و روی نقاط و محورهایی است که اقتدارآفرین است. آنها می‌خواهند با تحریم موانع را گسترش دهند تا شکوفایی و رشد ایران متوقف شود و ما راهی جز حرکت با اقتدار و هماهنگ با پیشروی قاطع و جدی نداریم.

وی با تأکید بر اینکه باید حضور خود را در دریاها گسترش دهیم، گفت: نیاز داریم از ظرفیت‌های شکوفانشده خود بهره‌برداری حداکثری کنیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:‌تحریم‌ها در شرایط جدید از تعقیب و مراقبت به صورت اقدام و عمل درآمده است و این خلاف معاهده‌های بین‌المللی و نوعی یاغی‌گری است.

اسلامی افزود: باید در جهت پیشبرد اهداف و اعتلای کشور حرکت کنیم؛ چرا ما سهمی از بازار بین‌المللی نداریم؟ ما در سرویس‌دهی به کشتی‌ها هم قابلیت رقابتی ایجاد نکرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: البته ظرفیت بنادر ما از رقم ۱۹ میلیون تن در قبل از انقلاب به بالای ۲۳۰ میلیون تن رسیده است.

اسلامی ادامه داد: امروز در بحث تجاری مشاغل پشتیبانی و خدمات گردشگری فرصت‌های بی‌نظیری داریم.

وی تأکید کرد: پیشنهاد من این است که در ارتباط با قابلیت سازی برای شکست تحریم‌ها آنچه که بایسته است را انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: دشمن نمی‌تواند ما را در کلافی حبس کند و فکر کند می‌تواند به اهداف شوم خود دست یابد.

* افتتاح ۲۰ پروژه دریایی و بندری در بنادر هرمزگان به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد تومان

اسلامی با بیان اینکه امروز یک فاز توسعه بندر شهید رجایی با سفر هیأت دولت به استان هرمزگان افتتاح می‌شود، گفت: ظرفیت از ۳ میلیون TEU به ۵ میلیون TEU رسیده است.

وی بیان کرد: ‌امروز ۲۰ پروژه دریایی و بندری در بنادر هرمزگان به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه بانکرینگ یکی از فرصت‌هایی است که مغفول مانده است، افزود: باید سهم ما از بانکرینگ منطقه افزایش یابد و مشتری بیشتری جذب کنیم.

اسلامی افزود: در سال ۹۸ امیدواریم با سازوکار لازم سهم بانکرینگ را گسترش دهیم.

وی افزود: صنایع دریایی ما در شمال و جنوب فعال است و امیدواریم سهم بیشتری در پشتیبانی و خدمات‌رسانی داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی  افزود: سوخت شناورهای تجاری که در آب‌های سرزمینی تردد دارند،‌ یارانه‌ای است و خارج از آب‌های سرزمینی طبق تعرفه‌های بین‌المللی است.

اسلامی افزود: اصلاحیه کاهش سولفور سوخت با وزارت نفت مطرح شده است.

وی همچنین درباره تغییر در مدیریت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: برنامه‌ای برای تغییر مدیرعامل این شرکت نداریم.  

منبع: فارس

انتهای پیام/

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.