رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: بازی و پیروزی مقابل فیلیپین به ما ثابت کرد در اختیار داشتن تیمی یکدست بسیار مهم تر از این است که تیمی داشته باشیم که دچار حاشیه شده باشد‎.

طباطبایی: پیروزی مقابل فیلیپین ثابت کرد داشتن تیمی یکدست مهم‌ است

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد شرایط تیم ملی بسکتبال در آستانه پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین اظهار داشت: برنامه‌ریزی یک سال اخیر فدراسیون بسکتبال به نوعی بوده که تیم ملی بتواند در پایان پنجره‌های انتخابی سهمیه حضور در جام جهانی را کسب کند‎. خوشبختانه در پنجره پنجم و پس از پیروزی مقابل فیلیپین بیشتر راه صعود به جام جهانی هموار شد‎.

او ادامه داد: بازیکنان در حال حاضر در اردو هستند و طوری تمرین می‌کنند که دو بازی باقیمانده مقابل استرالیا و ژاپن در تهران را ببریم‎. با وجودی که استرالیا شرایط خاص و ویژه‌ای دارد ولی هدف ما این است که این تیم را نیز شکست دهیم چون بازیکنان توانایی آن را دارند‎.

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: تیم یکدست و منسجمی در اختیار داریم و امیدوارم در دو مسابقه پیش رو به ویژه مسابقه با ژاپن پیروز باشیم و جشن صعود را در آزادی برگزار کنیم‎. خوشبختانه کادرفنی وظایف خود را به خوبی انجام داده و فدراسیون نیز حمایت کاملی از کادر فنی و بازیکنان به عمل آورده است‎.

طباطبایی در مورد اهمیت یکدست بودن تیم ملی بسکتبال به تسنیم گفت: بازی و پیروزی مقابل فیلیپین به ما ثابت کرد در اختیار داشتن تیمی یکدست بسیار مهم‌تر از این است که تیمی داشته باشیم که دچار حاشیه شده باشد‎. انتخاب تمامی بازیکنان را بر عهده کادر فنی گذاشتیم و هیچگونه دخالتی در انتخاب بازیکنان نکردیم‎. کادر فنی نوع بازیکنانی را که برای تقابل با ژاپن و استرالیا نیاز داشته انتخاب کرده و فدراسیون بسکتبال نیز حمایت کامل از کادر فنی داشته است. امیدوارم نتیجه مطلوبی از این همکاری بگیریم‎.

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد اقدامات اخیر در این فدراسیون گفت: مشکل بسکتبال در زیر ساخت‌ها بوده است‎. ما تنها یک سالن در اختیار داریم که میزبان اردوهای تیم‌های ملی در تمام رده‌های سنی است. یکی از اولویت‌های مهم ما این است که حداقل یک سالن به سالن‌های بسکتبال اضافه کنیم و در حال رایزنی برای در اختیار گرفتن یک سالن هستیم‎.

طباطبایی تصریح کرد: تلاش کردیم ضمن توسعه لیگ، توسعه نظام مربیگری و ارتقای دانش مربیان در بخش زیرساخت‌ها نیز اقداماتی داشته باشیم‎. همچنین در حال توسعه روابط بین الملل خود هستیم تا بتوانیم با تیم‌های مطرح اروپایی مراوده و بازی داشته باشیم‎.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که ما با آن روبه‌رو هستیم کمبود نیروی انسانی متخصص است‎. از بهترین نیروهای ممکن در حال استفاده هستیم ولی باز هم از این جهت دچار کمبود هستیم‎. وظیفه ما این است که شرایطی را برای بسکتبال به وجود بیاوریم که در خور شأن این ورزش دانشگاهی باشد‎.

طباطبایی در مورد مسائل مالی فدراسیون بسکتبال‎ گفت‎: سال گذشته و امسال با چند اسپانسر مختلف کار کرده و برای پنجره انتخابی پیشرو نیز یک اسپانسر جدید در اختیار گرفته‌ایم ولی در حال رایزنی در به کارگیری یک اسپانسر قوی برای همکاری طولانی مدت با فدراسیون بسکتبال هستیم‎. امیدوارم بتوانیم در این راه از ظرفیت بانک‌ها یا شرکت‌های مخابراتی معتبر استفاده کنیم‎.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: مشکلی که با آن روبه‌رو بودیم این بود که اسپانسرها به خاطر جوی که در سال‌های گذشته بر فدراسیون‌ حکمفرما بود، کمتر به سراغ بسکتبال می‌آمدند‎. تلاش کردیم این جو را بشکنیم و فدراسیون را به عنوان یک برند قوی به اسپانسرها بشناسانیم تا در آینده آنها به سراغ بسکتبال بیاید‎. بازسازی سالن و انتقال فدراسیون به محل جدید و همچنین بازسازی اتاق‌های کمپ تیم‌های ملی از محل اسپانسرهای جدید تامین شده است‎.

وی در مورد اعزام‌های فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: ما حدود ۳۳ اعزام در سال جاری داشتیم که این اقدامات با بودجه دولتی امکان‌پذیر نیست‎. اقدامات فدراسیون نیازمند منابع مالی بیشتری است که با اسپانسرهای دائمی امکان‌پذیر خواهد بود‎.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.