خوزستان_ احمد سلطانی بیماری زنان گفت: بیماری های زنان به دلیل محرومیت های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی در خورستان بیشتر است.

"سرطان سینه" در خوزستان شیوع بیشتری دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ در نشست خبری دهمین کنگره سالیانه تصویربرداری بیماری‌های زنان و مامایی که امروز (یکشنبه ۲۸ بهمن) در سالن جلسات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، دکتر احمد سلطانی، دبیر علمی کنگره تصویربرداری، زمان برگزاری آن را از ۳۰ بهمن تا ۳ اسفند اعلام و گفت: هدف اصلی انجام کنگره ارتقا سطح علمی و پیشگیری از بیماری های زنان است.

سلطانی با اشاره به اینکه  بیماری های زنان به دلایل اقتصادی و اجتماعی در استان خوزستان بیشتر از دیگر استانها است، اظهار داشت: پراکندگی استان و میزان زادو ولد در خوزستان در آمار بیماری زنان موثر بوده و شایع ترین بیماری سرطان در زنان "سرطان سینه" نیز در استان به دلیل محرومیت های فرهنگی، بهداشتی، اقتصادی، سیاسی بیشتر است.

وی افزود: امسال با کمک دانشگاه و انجمن رادیولوژی کنگره برگزار می‌شود و قرار است موارد پیشگیری بیشتر از درمان مد نظر قرار گیرد.

دبیر علمی کنگره با اشاره به اینکه برای استفاده از تجربیات متخصصین و جراحات نظرات افراد به بحث گذاشته شده و مورد بررسی قرار می گیرد، خاطر نشان کرد: برای آموزش رودر رو نیز کارگاه های آموزشی برقرار است.
این کار با همکاری دانشگاه جندی شاپور اهواز و معاونت پژوهشی دانشگاه انجام می شود.

وی خروجی این کنگره ها را با توجه به مقایسه آن با کنگره های جهانی از لحاظ آموزشی بازخورد و نتیجه‌گیری گروه های آموزشی دانست و اضافه کرد: امسال محور های کنگره در راستایی همگانی کردن آموزش و استفاده، بررسی قلب جنین"اکوکاردیوگرافی" است.

سلطانی تاکید کرد: در اکثر انومالیها ضایعات قلب وجود دارد و اطلاع رسانی به مادر می تواند پیشگیری از صدمات بعدی باشد و با توجه به اینکه اکو جنین در خوزستان و حتی ایران کم است، بعد از برگزاری کنگره بتوانند این کار را انجام دهند.
وی ادامه داد: بعد از تشخیص در سونوگرافی از دو روش تصویر برداری برای اثبات تشخیص خود استفاده کنیم که یکی از آنها ام.آی.آر و دیگری ژنتیک است.

مرتضی طهماسبی، دبیر اجرایی کنگره با اشاره به اینکه ۲۵ سال پیش برای تشخیص بیماری زنان دستگاه های مربوطه وجود نداشت و بیمار مجبور به مراجعه به مرکز کشور بودند؛ عنوان کرد: امروز به علت وجود بخش زنان و رادیو لوژی دستور وزارت خانه ها در برگزار کنگره است شود اما با توجه به حذف حمایت های مالی دانشگاه علوم پزشکی بار اقتصادی آن بر دوش رادیولوژیست هاست.

طهماسبی ضرورت برگزاری کنگره را شرایط خاص استان در بیماری زنان دانسته و تاکید کرد: وفور زیاد بیماری زنان در خوزستان بیشتر است.

وی افزود: رادیولوژی در تمام رده های پزشکی نیاز است و طیف وسیع از پزشکان را در برمی گیرد.

در پایان محمد مومن غریبوند، مدیرگروه رادیولوژی با اشاره به اینکه هر ساله مباحث و تازه های بیشتری برای تصویر براداری وجود دارد، اذعان کرد: روش‌های مداخله‌ای و تصویری راهی برای ورود رادیو لوژی به بیماری های دیگر باز کرده و بازخوردهای مثبت و موثر دریافت شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.