علیرضا زمان زاده فرماندار شهرستان بشرویه گفت :با هدف بهره وری هر چه بهتر از منابع آب های زیرزمینی نصب کنتورهای هوشمند در موتور پمپ های کشاورزی زمینه مدیریت بهینه منابع آبی را فراهم آورده است

 نصب کنتورهای هوشمند زمینه بهره‌وری در مصرف آب کشاورزی را گسترش داده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه،"علیرضا زمان زاده " فرماندار شهرستان بشرویه در نشست اعضای شورای حفاظت از امور منابع آبی که در محل فرمانداری برگزار شد؛ با تقدیر و تشکر از حضور حماسی مردم مومن و انقلابی در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن گفت : مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی امسال حماسه ای باشکوه تر از سالهای قبل در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن آفریدند که تمام سران کشورهای غربی و اروپایی را به حیرت وا داشته‌اند.

 وی در خصوص بهره وری از منابع آبی کشور هم گفت: یکی از پایه های اصلی اقتصاد کشور منابع آبی و مصرف بهینه آن در مصارف کشاورزی آب شرب و واحدهای صنعتی است؛ که باید با مدیریت صحیح از هدر رفت این منابع جلوگیری کرد.

 فرماندار بشرویه یادآور شد: در بخش کشاورزی بانصب کنتورهای هوشمند و واگذاری مدیریت مصرف به کشاورزان؛ بهره وری بسیار خوبی در مصرف این منابع ایجاد شده و کشاورزان عزیز با رویکرد استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و الگوهای کشت سازگار کمک خوبی به حفظ منابع موجود آبهای زیرزمینی کرده اند.

 رحیمی مدیر امور آب منطقه ای شهرستان های فردوس و بشرویه هم از شارژکنتورهای  چاه موتورهای کشاورزی خبر داد و گفت: شارژ کنتور چاه‌های کشاورزی برای سال آینده زراعی همانند سال گذشته در دو مرحله آغاز خواهد شد که کار شارژ مرحله اول قبل از سال ۹۸ را شروع خواهیم کرد.

 وی گفت: مصمم هستیم مشکل پایان انقضای  پروانه های موتور پمپ ها را برای جلوگیری از جریمه‌ها پیگیری کنیم رحیمی همچنین اظهار داشت:رودخانه های  اصلی شهرستان بشرویه متأسفانه بر اثر مرور زمان بخشی یا قسمتی از آن اشتباها توسط برخی مالکین اراضی هم‌جوار رودخانه‌ها تصرف شده که انتظار داریم دستگاه‌های متولی و ضمن رعایت ملاحظات مردمی کمک کنند تا مسیر رودخانه های اصلی رفع تصرف شود.

 در این نشست بر ترویج فرهنگ بهره وری از منابع آبی حفظ منابع آبی برای تامین آب شرب توسعه و گسترش آبیاری تحت فشار در مزارع کشاورزی تأکید شد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.