رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارنظر توییتری درباره عملیات ائتلاف واشنگتن در سوریه برای «شکست ۱۰۰ درصدی داعش»، به اروپا هشدار داد که اگر داعشی‌های بازداشت‌شده را تحویل نگیرد، آمریکا آن‌ها را آزاد می‌کند.

ترامپ: اگر اروپا داعشی‌های بازداشتی را تحویل نگیرد، آزادشان می‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه به اروپایی‌ها هشدار داد که در صورت پا پیش نگذاشتن آنها برای بازگرداندن بیش از ۸۰۰ داعشی اروپایی دستگیر شده توسط ائتلاف تحت رهبری واشنگتن، این کشور داعشی‌ها را آزاد می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که بیش از یک هفته است در حال وعده دادن برای اعلام پیروزی ۱۰۰ درصدی بر داعش در سوریه است، در توییتر نوشته است: «ایالات متحده آمریکا از بریتانیا، فرانسه، آلمان و دیگر متحدان اروپایی می‌خواهد بیش از ۸۰۰ جنگجوی داعشی که ما در سوریه دستگیر کردیم را تحویل گرفته و محاکمه کند. خلافت (داعش) در آستانه فروپاشی است. جایگزین این موضوع که راه خوبی نیست آن است که ما مجبور به آزاد کردن آنها شویم».

رئیس‌جمهور آمریکا در توییت دیگری نوشت: «آمریکا نمی‌خواهد شاهد نفوذ این جنگجویان داعشی به اروپا باشد، چراکه آنجا احتمالا جایی است که آن‌ها به آن می‌روند. ما بیش از حد کار و هزینه می‌کنیم. زمان آن فرا رسیده که دیگران پا پیش بگذارند و کاری را که قادر به انجام آن هستند را انجام دهند. ما بعد از پیروزی ۱۰۰ درصدی بر خلافت (داعش) به کشور (آمریکا) برمی‌گردیم».

ادعاهای ترامپ درباره مقابله آمریکا با داعش در حالی صورت گرفته که رسانه‌ها و مقام‌های سوریه و عراق طی سال‌های اخیر بارها گزارش‌هایی مبنی بر کمک‌های واشنگتن به تروریست‌های داعش مخابره کرده‌اند.

بر همین اساس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود با رد ادعاهای واشنگتن درباره مقابله با داعش تاکید کرد این خود آمریکا بوده که داعش را به منطقه آورده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.